Bones idees per canviar el món 2019

02/12/2020 - 14:29

La iniciativa destacada al districte de Sarrià – Sant Gervasi ha estat la de l’Escola Betània-Patmos i el projecte educatiu ‘Canviem? La classe es converteix en poble'.

L’Informe d’Indicadors de Sostenibilitat de Barcelona és un instrument de coneixement dels progressos de la ciutat des de la perspectiva del desenvolupament sostenible i de monitoratge que s’aprova anualment. Conté els 10 objectius del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat 2012-2022 i destaca una bona pràctica d’alguna de les organitzacions membres de la xarxa Barcelona + Sostenible, que està formada per més de 1.300 entitats, empreses, comerços i centres educatius amb compromís per estendre la cultura de la sostenibilitat a la ciutat.

Selecció de les bones pràctiques de l’any 2019

La selecció de les bones pràctiques de l’any 2019 l’ha portat a terme la Comissió Avaluadora formada pels membres de la Comissió Permanent del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat i l’equip tècnic de l’elaboració de l’Informe d’Indicadors de Sostenibilitat i enguany han volgut destacar una bona pràctica addicional per la seva contribució transversal als objectius del Compromís.

Així, els 10 objectius del compromís són:

Objectiu 1: Biodiversitat

Objectiu 2: Espai públic i mobilitat

Objectiu 3: Qualitat ambiental i salut

Objectiu 4: Ciutat eficient, productiva i d’emissió zero

Objectiu 5: Ús racional dels recursos

Objectiu 6: Bon govern i responsabilitat social

Objectiu 7: Benestar de les persones

Objectiu 8: Progrés i desenvolupament

Objectiu 9: Educació i acció ciutadana

Objectiu 10: Resiliència i responsabilitat planetària

Reconeixement addicional per contribuir transversalment als objectius del Compromís

Podeu descobrir les 11 bones pràctiques per canviar el món 2019 a l’enllaç

Districte Sarrià – Sant Gervasi

La iniciativa destacada al districte de Sarrià – Sant Gervasi ha estat la de l’Escola Betània-Patmos i el projecte educatiu ‘Canviem?’ i s’engloba dins l’objectiu 6 de Bon govern i responsabilitat social.

Els alumnes han volgut que la classe es converteixi en un poble en un joc de simulació.

L’alumnat es distribueix els següents rols: alcaldia, empresariat, ciutadania, periodistes, membres de dos partits polítics, etc. Inicialment, el poble és insostenible en termes ambientals i l’alumnat ha de canviar la situació.

Podeu descobrir el projecte a l’enllaç