Educació financera per a les persones grans a Sarrià - Sant Gervasi

04/10/2022 - 13:06

S’inicien les sessions “Educació financera per no deixar ningú enrere” per a persones grans i el seu entorn proper, amb l’objectiu d’explicar-los els seus drets davant les entitats financeres i els serveis bancaris, d’aprofundir en com evitar l’exclusió dels serveis financers i de proporcionar-los consells de prevenció i seguretat.

Entre les tasques d’informació que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ofereix de manera permanent durant tot l’any, s’ha considerat d’especial rellevància fer una tasca d’educació i de prevenció amb aquestes sessions  específiques sobre temes financers a tots els districtes de la ciutat, conjuntament amb dues entitats especialitzades, AICEC ADICAE i ASUFIN.

Un element clau perquè aquesta informació arribi a les persones grans és la participació, en alguns casos, de les persones de confiança de l’entorn de la persona gran. Per això, les sessions també estan obertes a persones que vulguin acompanyar-la.

A les Sarrià – Sant Gervasi serà el dilluns 24 d’octubre a les 18 h al Centre Cívic Vil·la Florida (carrer Muntaner, 544).

Aquestes sessions, una iniciativa de les regidories de Comerç i Consum i Persones Grans, són presencials i gratuïtes, duren aproximadament una hora i tractaran:

  • Relacions de consum i drets de les persones consumidores: en especial, en temes financers i els productes bancaris, així com els serveis d’atenció de les entitats financeres i les entitats bancàries.
  • Productes bancaris i serveis financers: com els comptes bàsics, les targetes i les comissions, els préstecs personals, les hipoteques i els avals (en especial, les cancel·lacions), el sobreendeutament, les hipoteques inverses, els vitalicis i les assegurances de salut i vida, i també la Llei de la segona oportunitat i els plans de pensions.
  • Banca en línia
  • Recomanacions preventives: com les visites a domicili, els missatges al mòbil i les estafes.
  • On poden adreçar-se per fer consultes i reclamar

Podeu consultar més informació sobre les sessions aquí. També està disponible el telèfon d’informació 934 023 274 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 14.00 hores).

A més d’aquestes sessions específiques d’educació financera, l’OMIC segueix oferint sessions informatives als diferents equipaments i col·lectius durant tot l’any. Les sessions les imparteixen la mateixa OMIC i les diferents associacions de persones consumidores; poden ser per a un públic divers, i els temes poden ser tant genèrics o per a col·lectius com temes específics de consum.