Els mercats de Barcelona pugen al carro de la compra online

24/01/2018 - 10:57

Els mercats posen en marxa iniciatives per a la venda a través d’Internet o a través d’altres eines com whatsapp.

Els mercats posen en marxa iniciatives per a la venda a través d’Internet o a través d’altres eines com whatsapp.

L’objectiu és que tots els mercats tinguin a la seva disposició un mecanisme de fàcil implementació per vendre on line sense perdre l’esperit d’”anar a plaça” i que la implantació d’aquesta modalitat de venda s’estengui el més ràpidament possible.

Es vol ampliar així la base de clients dels paradistes i oferir als veïns i veïnes una opció còmoda per comprar producte fresc de mercat a Internet les 24 hores, els 365 dies de l’any.
Diversos mercats han iniciat projectes per a vendre on line els seus productes. El Mercat de la Concepció ho fa a través del seu portal web i amb un mecanisme propi. Altres mercats com els de Sant Gervasi, Lesseps, Provençals i Galvany estan posant en marxa sistemes de compra a través del mòbil per a un ventall de parades, en aquest cas a través d’una app de l’startup Manzaning. La possibilitat de rebre totes les comandes en una única entrega es troba en fase de pilot en algun d’ells.
Finalment l’ús massiu que avui dia es fa de whatsapp ha fet que paradistes d’altres mercats utilitzin individualment aquesta eina oferint als clients poder realitzar comandes, el que implica una relació molt directa amb el client. Aquesta opció la podem trobar en diferents parades de fins a 13 mercats, com ara La Mercè, Santa Caterina, Montserrat, Estrella, Poblenou, Sants, Sant Martí, Provençals, Marina o Boqueria.