Recomanacions del Konsulta’m per portar millor el confinament

03/04/2020 - 13:45

Salut. El servei de suport psicològic per a joves i adolescents ofereix recomanacions clau perquè la joventut passi de la millor manera possible una situació tan inusual com la que ha provocat la crisi de la Covid-19.

El servei de suport psicològic per a joves i adolescents ofereix recomanacions clau perquè la joventut passi de la millor manera possible una situació tan inusual com la que ha provocat la crisi de la Covid-19.

El servei de suport psicològic per a joves i adolescents d’entre 12 i 22 anys, Konsulta’m, proposa tot un seguit de consells per passar millor el confinament. D’una banda, dóna deu consells per no deixar-se emportar per la invasiva dinàmica informativa i els inconvenients de l’aïllament i aprofitar tant com es vulgui el temps del què es disposa, demostrant que, tot i que confinats, encara es poden fer coses molt útils. I d’altra banda, també dóna vuit consells per poder recuperar el son durant el confinament.

1 – Seguir una rutina. Planificar l’horari, treure’s el pijama, mantenir hàbits saludables i d’aquesta manera reduir el descontrol. Fomentem l’autocura.

2 – Mantenir-se actiu físicament. Hi ha moltes maneres de practicar exercici a casa, i molts recursos a internet.

3 – Entrenar també el cervell. Llegir, jugar a jocs de taula o fer puzles pot ajudar a desconnectar de les pantalles i a mantenir-nos ràpids de ment i estimulats.

4 – Cuidar del son i l’alimentació. Dormir bé, no fer migdiades llargues i fer cinc àpats al dia sense picar entre hores ajudarà a que el dia flueixi molt millor. Hem de portar una vida tan sana com sigui possible.

5 – Mantenir el contacte amb els més propers. Tenim moltes eines a l’abast per parlar amb les persones que estimem, com la família o els amics… Aprofita la tecnologia per comunicar-te!

6 – Descansar. No tot és ocupar el temps. A més, està bé evitar les llistes de propòsits poc realistes per no caure en la frustració.

7 – Identificar les emocions. És important saber que és normal que l’estat anímic variï en aquesta situació, i poder posar nom a allò que ens està passant pel cap. Com hem dit, compartir-ho amb els altres pot ajudar molt.

8 – Practicar tècniques de respiració, relaxació i ‘mindfulness’. Ajuden a disminuir l’estrès i els moments d’angoixa.

9 – Aprofitar per fer coses que no acostumàvem a fer. Moltes vegades hem pensat: “Si tingués temps…”. Ara és el moment per aprendre a cuinar, a ballar o a practicar un idioma!

10 – Prendre nota dels plans futurs. Pensar en tot el que ens agradaria fer quan tot passi, sense posar dates concretes, ens ajuda a estar motivats i tenir paciència. Els objectius s’assoliran tard o d’hora.

Si vols dormir bé durant el confinament i recuperar el son aquests són alguns dels consells que et proposa Konsulta’m, tot i que alguns tenen molt a veure amb els generals que us hem donat anteriorment.

1 – De dia. Mantingues els horaris i estableix una rutina. La migdiada, si la necessites, perfecte, però no més de 20 minuts.

2 – Relaxació o mindfulness. Practicar-les t’ajudarà a desactivar la ment i relaxar-te.

3 – Camí del son. Evita dispositius mòbils 1h abans d’anar a dormir, així com escoltar notícies que et preocupin.

4 – Consum. Evita el consum d’alcohol o estimulants com la cafeïna, el tabac, el té, les begudes energètiques,…

5 – De nit. Sopa aviat, lleuger i redueix la ingesta de líquid. Aprofita la estona del sopar per conversar amb la família.

6 – Control de pensaments. No deixis que el cervell faci ruminacions catastròfiques, centra’t en aspectes més positius.

7 – Sentiments. Pren conciència de l’ajuda que estàs oferint, que la satisfacció personal sigui l’emoció dominant a l’acabar.

8 – Comparteix. Identifica i verbalitza els teus sentiments. Pot ser un bon moment per escriure un diari emocional explicant com et sents.

Aquests consells són una guia important no només per al jovent sinó per a tots els ciutadans que, fent com cal, s’estan esforçant en quedar-se a casa per ajudar a aturar la pandèmia.

Si, amb tot això, encara és necessària l’assistència d’un servei especialitzat, si hi ha qualsevol dubte, el Konsulta’m és una eina molt adient que posa a disposició el seu contacte per a qui ho necessiti i tingui entre 12 i 22 anys:

Correu electrònic –  konsultam@chmcorts.com

Telèfons – 672642573 – 662023584