Servei de Documentació d'Educació Ambiental (Abril del 2020)

SDEA. Selecció de les noves incorporacions al fons documental del Servei.

 

Aquest mes destaquem:

– Canviar el consum per canviar la vida: una proposta educativa i de conversió ecològica  / Carles Armengol. Barcelona: Claret, 2019.

Temàtiques: Consum responsableEducació del consumidor.

Llibre que s’ocupa de la dimensió personal i antropològica del consum i, en una perspectiva de transformació, ofereix orientacions sobre com educar per a consumir de manera responsable i com incorporar canvis al nostre estil de vida.

– El Consum: consells per a esdevenir consumidors conscients! / Cristina Von. Barcelona: Octaedro, 2015.

Temàtiques: Consum responsable – Llibres per a infants.

Història infantil que explica les diferències que tenen els dos protagonistes, en Lluc i en Leo, quan fan les seves compres, quan fan els regals dels aniversaris familiars, quan realitzen sortides i activitats amb els amics i les amigues, etc. Conté informacions i consells per gastar de manera responsable els nostres diners i saber estalviar els recursos propis i els del planeta.

Economía circular: un modelo de producción y consumo sostenible / Ignacio BeldaMadrid: Editorial Tébar Flores, 2018.

Temàtiques: Economia ambientalDesenvolupament sostenible–Aspectes econòmicsConsum (Economia)-Aspectes ambientals.

Obra que té com a objectiu compilar i aglutinar informació sobre l’economia circular. L’autor manifesta que aquesta matèria és encara complicada de tractar, fins i tot de legislar, ja que cada un dels elements i característiques d’aquest nou paradigma sol tractar-se com a fenòmens diferenciats i no com a economia circular en si mateixa.

– SOS polinizadores: guía para docentes y educadores ambientales / Laura Jiménez, Clara Vignolo, Raquel Alsedo. Madrid: CSIC, 2018. Disponible a: http://www.rjb.csic.es/jardinbotanico/ficheros/documentos/pdf/didactica/sos_polinizadores_19_02_19_esp_web.pdf.

Temàtiques: Ecosistemes EnsenyamentPalinologiaPol·len Anàlisi.

Material pedagògic amb activitats dirigides a primària i a secundària, en l’àmbit de l’educació formal i no formal, que pretén fomentar entre els docents i l’alumnat el coneixement i l’estudi dels insectes pol·linitzadors dins els ecosistemes, el seu efecte i repercussió  a les nostres vides, així com les amenaces a les quals estan sotmesos. La seva base metodològica es regeix per un aprenentatge basat en l’experimentació, el el que el pensament científic és l’eix vertrebrador.