Esteu aquí

Es repensa l’àmbit d’Empresa del programa Làbora: model organitzatiu, la prospecció i la comunicació

Es repensa l’àmbit d’Empresa del programa Làbora: model organitzatiu, la prospecció i la comunicació

18/07/2024 - 17:46

Làbora. El Grup de Treball del projecte Innovació 360 ha conclòs 4 sessions de maig a juliol del 2024 on han participat tècniques del programa per innovar els processos actuals amb les empreses.

Finalitza el segon Grup de Treball del projecte d’Innovació 360, l’espai on s’ha repensat l’àmbit d’Empresa del Làbora.

Va començar el maig i ha acabat el juliol del 2024: en 4 sessions, les tècniques i les responsables de la Fundació Salut i Comunitat; Creu Roja; Andròmines; Àmbit Prevenció; Acollida i Esperança; Fundació Pere Tarrés; Formació i Treball; així com diferents referents de l’Oficina Tècnica del Làbora han estat repensant els processos a seguir amb les empreses per innovar en el programa Làbora.

En total, 15 persones, que amb tècniques creatives, han reflexionat, abordat i buscat noves formes de treball per fer que la intel·ligència i els sabers compartits esdevinguin la força a l’hora d’innovar en els processos actuals del Làbora.

Definició, segmentació, concreció, reforç i recreació dels processos

En aquest Grup de Treball, les primeres sessions es van dedicar a definir els clients empresarials del Làbora, que van quedar identificats en empreses ordinàries, d’inserció, administracions i empreses públiques, gremis i associacions empresarials.

Posteriorment, es van segmentar els serveis que ofereix el Làbora segons la tipologia de client, reflexionant sobre què s’ofereix, què necessiten les empreses i si el match es compleix.

En següents sessions, es va abordar la proposta de valor del programa d’inserció laboral, sumant-hi elements que permetin generar motivació i ànims per participar a les empreses. En aquesta sessió, es va reforçar el discurs transformador i es va recordar l’impacte que genera treballar amb el teixit empresarial.

En les darreres sessions, s’ha repensat el model organitzatiu, la coordinació de l’equip de prospecció i s’ha valorat si es necessiten especialitzacions per territori o per àmbits de treball.

I cal destacar que en totes les sessions han aparegut elements per innovar i millorar l’encaix i comunicació entre els equips Làbora, així com noves estratègies per la fidelització de les empreses.