Es repensa l’àmbit d’Empresa del programa Làbora: model organitzatiu, la prospecció i la comunicació
18/07/2024 - 17:46
Finalitza el segon Grup de Treball del projecte d’Innovació 360, l’espai on s’ha repensat l’àmbit d’Empresa del Làbora.
Va començar el maig i ha acabat el juliol del 2024: en 4 sessions, les tècniques i les responsables de la Fundació Salut i Comunitat; Creu Roja; Andròmines; Àmbit Prevenció; Acollida i Esperança; Fundació Pere Tarrés; Formació i Treball; així com diferents referents de l’Oficina Tècnica del Làbora han estat repensant els processos a seguir amb les empreses per innovar en el programa Làbora.
En total, 15 persones, que amb tècniques creatives, han reflexionat, abordat i buscat noves formes de treball per fer que la intel·ligència i els sabers compartits esdevinguin la força a l’hora d’innovar en els processos actuals del Làbora.
Definició, segmentació, concreció, reforç i recreació dels processos
En aquest Grup de Treball, les primeres sessions es van dedicar a definir els clients empresarials del Làbora, que van quedar identificats en empreses ordinàries, d’inserció, administracions i empreses públiques, gremis i associacions empresarials.
Posteriorment, es van segmentar els serveis que ofereix el Làbora segons la tipologia de client, reflexionant sobre què s’ofereix, què necessiten les empreses i si el match es compleix.
En següents sessions, es va abordar la proposta de valor del programa d’inserció laboral, sumant-hi elements que permetin generar motivació i ànims per participar a les empreses. En aquesta sessió, es va reforçar el discurs transformador i es va recordar l’impacte que genera treballar amb el teixit empresarial.
En les darreres sessions, s’ha repensat el model organitzatiu, la coordinació de l’equip de prospecció i s’ha valorat si es necessiten especialitzacions per territori o per àmbits de treball.
I cal destacar que en totes les sessions han aparegut elements per innovar i millorar l’encaix i comunicació entre els equips Làbora, així com noves estratègies per la fidelització de les empreses.



