L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), amplia el nombre de mercats que formen part de la Xarxa de Mercats Verds de Barcelona. En aquest cas, són els mercats de Les Corts, Lesseps i Sant Martí, els que se sumen a aquesta iniciativa concebuda per tal de donar visibilitat als mercats municipals de la ciutat com a espai d’alimentació saludable.
D’aquesta manera, l’Ajuntament torna a apostar per la sostenibilitat i els productes produïts al nostre territori, consolidant així la campanya que va començar el 2015 amb el mercat de la Llibertat i que té per objectiu potenciar l’oferta i el consum de productes de proximitat i augmentar la presència de producte ecològic fresc. Tot per a una alimentació més saludable.
Així, en aquests moments, la iniciativa compta amb els mercats de la Llibertat, la Concepció, Horta, el Clot, Les Corts, Lesseps i Sant Martí.
A més, amb l’objectiu de difondre aquesta iniciativa, l’IMMB ha preparat, en col·laboració amb la Fundació Alícia, un programa d’activitats que busquen la difusió i el coneixement del que significa comprar a un mercat verd. Així, Fundació Alícia durà a terme xerrades sobre nutrició i alimentació saludable els dies 16 i 17 de desembre als tres nous mercats.
Campanya Mercats Verds: producte saludable i respecte al medi ambient
El projecte de Mercats Verds va començar el novembre 2015 amb una prova pilot al mercat de la Llibertat i està previst en el Pla Estratègic dels Mercats de Barcelona 2015-2025. L’objectiu de la campanya és potenciar l’oferta de producte de proximitat, produït de manera respectuosa amb el medi ambient i que reforci l’oferta d’alimentació saludable dels mercats; i augmentar la presència de producte ecològic fresc. La campanya gira en torn a tres eixos principals:
- La sostenibilitat: amb campanyes com la de reducció de l’ús de bosses de plàstic.
- La promoció del producte de proximitat: procedent d’un radi de 150 quilòmetres al voltant de la ciutat de Barcelona.
- Augmentar la presència del producte ecològic a les parades.
Tot això reforçat amb una campanya de sensibilització i comunicació que inclou una senyalització distintiva amb una doble funció: donar visibilitat al producte de proximitat que ja era present a moltes parades i introduir en el seu consum la clientela que encara no n’està informada.
L’experiència duta a terme al mercat de la Llibertat, es va estendre a mitjans d’aquest any a tres mercats més: Clot, Concepció i Horta. I a partir de desembre s’afegeixen a la campanya els mercats de Les Corts, Sant Martí i Lesseps amb la intenció d’anar ampliant la llista de mercats progressivament.
Per la seva part, els comerciants veuen la campanya de manera positiva, tot i que existeix la percepció entre alguns d’ells que la producció de producte de proximitat o ecològic no és suficient i moltes vegades poc assequible per als ciutadans. Per això creuen imprescindible una bona comunicació que transmeti consciència a la clientela que som el que mengem.
Paral·lelament al projecte de Mercats Verds, els mercats municipals duen a terme altres accions de sostenibilitat i, a més d’allotjar punts verds fixes, com és el cas del mercat del Ninot, també estan tirant endavant el cobrament de les bosses de plàstic d’un sol ús com a iniciativa per reduir-ne la utilització.
En aquest sentit, són 9 els mercats que s’han adherit recentment –la Sagrada Família, l’Estrella, Lesseps, Poblenou, la Trinitat, Sant Gervasi, el Bon Pastor, Felip II i Horta- a una pràctica que va arrencar el passat mes de setembre a 14 mercats –el Carmel, el Clot, la Concepció, Hostafrancs, la Llibertat, la Marina, la Mercè, Provençals, Sant Antoni, Sant Martí, Santa Caterina, Sarrià i Vall d’Hebron.
Afegeix un comentari