Casa Miliu, ubicada als mercats de Poblenou i la Barceloneta, és una de les parades que s’han adherit al programa Comerç Verd per augmentar i posar en valor els productes locals, ecològics i de petits productors que es venen als mercats de Barcelona.
Així, les parades que se sumen a la campanya llueixen un distintiu verd perquè els consumidors sàpiguen que els productes que venen tenen un origen de proximitat i han estat ben tractats.
En el cas de Casa Miliu, estem parlant d’una parada que comercialitza, sobretot, llegums. El seu paradista, Emili Puchal, ens explica que s’ha adherit al Comerç Verd perquè creu que “és una bona iniciativa que ha de marcar el tarannà dels mercats amb relació a tot el producte de proximitat i ecològic”.
Puchal comenta que “els llegums que tenim nosaltres provenen, majoritàriament, d’Espanya. En tenim alguns de Catalunya, però sobretot ens vénen d’altres províncies. Per això, vam parlar amb els organitzadors del programa i, igual que passa amb el peix que es considera de proximitat el provinent del Mediterrani, amb els llegums vam establir que tot el que provenia de la península ho podíem incloure com a comerç verd”.
I és que els llegums de Casa Miliu arriben, bàsicament, d’Andalusia (el cigró) i de Castella (la mongeta i la llentia). També comercialitzen la mongeta del ganxet i el cigronet que són de Catalunya.
El paradista de Miliu destaca que “estem donant una imatge conjunta d’anar en una mateixa línia, d’intentar que tots els productes dels mercats siguin de màxima proximitat, que estiguin ben elaborats i tractats, i això és important”.
Més enllà d’etiquetes “eco” o “bio”, Emili Puchal subratlla que “un dels motius pels quals els llegums es van incloure en la campanya va ser perquè és un producte molt sostenible pel planeta. El cultiu de llegums adoba la terra, la cuida, i per produir un quilo de llegums es necessita una part ínfima d’aigua de la qual es necessita per produir un quilo de carn, per exemple. A més, és un producte que prové de l’antiguitat com la base de l’alimentació de les persones i que es pot conservar sense problemes”.
El programa Comerç Verd es va posar en marxa l’any passat, en el marc de la capitalitat mundial de l’Alimentació Sostenible que va ostentar Barcelona, i ha estat impulsat, conjuntament, entre l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), el Comissionat d’Economia Social i Solidària i Política Alimentària de l’Ajuntament de Barcelona i la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM), que agrupa les entitats de comerciants dels mercats municipals de la ciutat.
Afegeix un comentari