Una cita, una nit i tres mercats oberts. Com a tret de sortida de la Setmana Internacional de Mercats, el de la Sagrada Família, Santa Caterina i el Mercat del Ninot han re-obert portes després de la seva jornada de dissabte matí.
Al vespre, van tornar a començar. Comerciants i veïns s’han tornat a trobar, però en un ambient diferent: canviant el so dels carretons i caixes pel de la música en directe i el colors dels productes frescos pel de les tapes elaborades de peix, carn, verdures, fruita, formatge, embotits i dolços. El tracte i els somriures, això sí, s’han mantingut.
Atenció perquè ja era l’hora d’obrir portes i en tots tres mercats hi havia expectació i ganes d’entrar. Sempre és una sorpresa veure com aquella parada on vas a comprar ha canviat completament, no només pel producte, sinó perquè molt possiblement els comerciants s’hauran multiplicat com per art de màgia i serà l’oportunitat per conèixer només el teu referent, sinó part de la seva família. Perquè sí, perquè els mercats són familiars a una banda i a l’altre del mostrador i són moltes les parades on tota la família dóna un cop de mà i ajuda a muntar i servir durant tota la nit. És el veritable ambient del mercat.
Doncs així arribaven les 20h del vespre i a l’entrada dels mercats ja es veien els compradors i compradores habituals amb les gales d’un dissabte vespre i també gent jove que havia vingut al mercat per passar una bona estona, escoltar un Dj que ja coneixen i ballar. I també per sopar bones degustacions per després, possiblement, seguir la festa en un altre lloc.
Aquesta ha estat la primera edició de la Nit de Mercats, i com tota primera vegada es respirava en l’ambient els nervis i les ganes de fer-ho bé. Amb cert privilegi estàvem dins els mercats abans que entrés el públic i us podem dir que els paradistes estaven emocionats i expectants pel que els depararia la nit. Diríem que només coses bones a jutjar pels passadissos plens, les llargues cues i la gran demanda de tapes des de l’inici fins al final.
Les associacions de comerciants dels mercats de Sagrada Família, Santa Caterina i el Ninot i els organitzadors (Plate Selector, Àtim Enginyeria i la discogràfica Canada) van plantejar la nit com un espai intergeneracional (hi havia des de nadons a avis i àvies clients de tota la vida, fins a un públic jove ben divers) on hi passessin coses. Per això, a banda dels sets amb música en directe, ja fossin Dj’s o bé una banda, hi havia exposicions solidàries a càrrec de fotògrafs de Barcelona (Cecilia Díaz Betz, Beatriz Janer, Magdalena Puigserver i Arkaitz Olarra) que venien la seva obra a favor de la Fundació Banc dels Aliments.
De nou els mercats s’han obert al tot el veïnat, convertint-se en un espai de convivència i de relacions arrelades entre els clients i els comerciants. Una manera de fer el que sempre és garantia d’èxit i no passa mai de moda: anar a sopar amb amics i família i passar una bona estona en un concert!
Afegeix un comentari