Benvingut a Superilles | Superilles

Superilla Barcelona

Superilla Barcelona: nova etapa

El programa Superilles fa un pas endavant i es converteix en el model de transformació dels carrers de tota la ciutat, amb l’objectiu de recuperar per a la ciutadania una part de l'espai que actualment ocupen els vehicles privats.

L'objectiu és aconseguir un espai públic saludable, amb més verd, més just i segur, que afavoreixi les relacions socials i l'economia de proximitat.

Els eixos verds i les places

Després d'actuacions en àmbits reduïts, com al Poblenou, Horta o Sant Antoni, ara Superilles fa un salt d'escala i de ritme. L'Ajuntament de Barcelona ha realitzat una anàlisi acurada de la ciutat: fluxos i mobilitat de la ciutadania, equipaments de barri, espais verds, teixit constructiu i social... Amb aquesta mirada integral, s'ha realitzat una jerarquització viària que permet alliberar alguns carrers del trànsit rodat, creant una xarxa d'eixos verds i places on el vianant hi té prioritat.

Llegir més

Aquesta xarxa permet crear un nou mapa de la ciutat en el qual la ciutadania és la protagonista. Aquesta nova visió començarà a aplicar-se prioritàriament a la trama Cerdà i, especialment, al districte de l'Eixample, estenent la xarxa d'eixos verds i places que ja es va començar a crear al barri de Sant Antoni. En el futur immediat, convertirem en eixos verds part dels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona. A més, també crearem quatre grans places, d'uns 2.000 m2 cada una, a les confluències entre aquests eixos verds.

La nova visió de l'espai públic

una dada

Salt d'escala

Superilles fa un salt d'escala i de ritme, convertint-se en un model de transformació de l'espai públic de tota la ciutat.

una dada

La trama Cerdà i l'Eixample

L'actuació prioritària en els pròxims anys se centra en la trama Cerdà i, especialment, a l'Eixample, creant nous eixos verds i grans places de més de 2.000 m2.

una dada

La ciutadania

Superilles posa en el centre de tot a la ciutadania, guanyant nous espais d'estada, més segurs i amb menys contaminació.

Superilla Barcelona...

  • Català

    ...treballa per crear una nova manera d’organitzar l'espai públic de tota la ciutat que posa a les persones en el centre de tot.

  • Català

    ...crea una xarxa d'eixos verds i places que s'estenen per tota la ciutat. L'objectiu és que a l'Eixample, tots els veïns tinguin un eix verd o una plaça a menys de 200 metres.

  • Català

    ...dona prioritat al vianant per aconseguir que els carrers puguin ser llocs de trobada i esbarjo. Els eixos verds i les places són llocs d'estada més segurs i amb menys contaminació.

  • Català

    ...aconsegueix guanyar espai públic de qualitat a disposició de la ciutadania. Actualment el 60% de l’espai públic l’ocupa el vehicle privat, quan més de la meitat dels desplaçaments es fan a peu.

  • Català

    ...permet augmentar la presència del verd i millorar les condicions ambientals de la ciutat i la qualitat de vida de les persones.

  • Català

    ...inclou la participació ciutadana com a part fonamental en la reflexió i la implantació del nou model d'espai públic.

Fem junts una ciutat millor

Una ciutat en què els carrers i les places siguin llocs de trobada i de joc, d'intercanvi cultural, econòmic i social. Una ciutat amb l'aire més net, espais verds i trànsit pacificat. Una ciutat que es mogui de manera més ordenada i més sostenible. Una ciutat en què les persones recuperin el seu lloc en l'espai públic.

Consulta en aquest mapa les actuacions ja realitzades a la ciutat i aquelles que s'han treballat amb el veïnat i estan en procés d'estudi i valoració.

SARRIÀ- SANT GERVASI LES CORTS SANTS-MONTJUÏC CIUTAT VELLA SANT MARTÍ EIXAMPLE GRÀCIA HORTA - - GUINARDÓ NOU BARRIS SANT ANDREU

Notícies

11/11/2020

Convertim Barcelona en una gran superilla

Urbanisme i infraestructures. Comencem per l'Eixample, on un de cada tres carrers serà un eix verd, i el veïnat tindrà una plaça a menys de 200 metres de casa.

Protegim les escoles

16/09/2020

Menys contaminació i més seguretat per als infants als entorns escolars

Urbanisme i infraestructures. Es prioritzen les escoles de les zones amb més contaminació i les més vulnerables pel que fa a la seguretat viària.

16/06/2020

Una ciutat adaptada per a una mobilitat activa i saludable que ompli de vida els barris

Mobilitat i transports. L’espai per anar a peu s’ha incrementat en 501.000 metres quadrats i s’han creat 21,3 quilòmetres més de corredors bici.

30/04/2020

Carrers adaptats i parcs reoberts per a un ús segur de l’espai públic

Covid-19. A partir de l’1 de maig es reserven 74.000 metres quadrats de l’espai públic per als vianants i es reobren 70 parcs.

Llegeix més