
Marco d'Eramo, autor d'«El selfie del mundo. Una investigación sobre la edad del turismo» (Anagrama, 2020), obre la reflexió sobre aquest fenomen global que ha definit la vida i els imaginaris de la societat contemporània.
Gestió turística de Barcelona
Barcelona, ciutat referent en turisme
El turisme urbà s’ha convertit, en els darrers anys, en un fenòmen global que a Barcelona atrau 30 milions de visitants cada any.
L’economia del visitant ocupa més de 155.000 persones, representa al voltant del 14% del PIB i genera una despesa de 10.317 milions d’euros. Barcelona treballa en una estratègia per gestionar l’activitat turística, fomentar la desconcentració territorial i la diversificació de l’oferta, apostar per la promoció estratègica, i afavorir l’equilibri amb la vida ciutadana.
La reutilització dels materials i els mobles representa no només un estalvi econòmic, sinó que també suposa un estalvi en les emissions de prop de 30.000 kilograms de CO2.
L'Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb la Cambra de Comerç i el Consorci Turisme de Barcelona, atorga la certificació Biosphere Sustainable a través de l’Instituto de Turismo Responsable (ITR).
Barcelona ha estat pionera en la implementació de polítiques per gestionar l’èxit turístic.
Endinsa’t en els districtes i barris de la ciutat, i gaudeix dels seus atractius.
Marco d'Eramo, autor d'«El selfie del mundo. Una investigación sobre la edad del turismo» (Anagrama, 2020), obre la reflexió sobre aquest fenomen global que ha definit la vida i els imaginaris de la societat contemporània.
En aquesta edició 2025 la jornada es dedica a saber com la cuina catalana pot ser un agent de canvi en l'alimentació saludable i sostenible, tant pels de casa com pels visitants.
El 3r cicle de webinars de Barcelona Travel Hub dedica una sessió al talent en el turisme.