Més recursos per a la captació de congressos i fires internacionals

L’Ajuntament, el Consorci de Turisme i el Gremi d’Hotelers han acordat incrementar els recursos del Barcelona MICE Destination Suport Programme fins als 3,2 milions d’euros anuals per al 2026 i 2027.

Inauguració de l'ISE 2025. Autor: Josbel A. Tinoco
24/10/2025 - 14:09 h - Turisme

L’Ajuntament hi participarà amb 1,4 milions d’euros anuals a través del Fons MICE, creat l’any 2021 per fer front a la situació generada arran de la pandèmia. La resta del pressupost l’aportarà l’activitat general del Gremi d’Hotels de Barcelona i el Barcelona Convention Bureau (1,5 milions) i Turisme de Barcelona (300.000 euros).

El segment MICE (acrònim en anglès de Meetings, Incentives, Conferences i Exhibitions) o sector de congressos i esdeveniments corporatius i de negocis l’any passat va suposar un impacte econòmic al voltant dels 1.384,42 milions d’euros a la ciutat.

Segons els càlculs del Barcelona Convention Bureau, cada euro invertit en el sector genera un retorn de 450 euros.

Més informació