Digitalització de la promoció i gestió turística de la destinació Barcelona
L’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona han establert un conveni de col·laboració per a la gestió del projecte de "Digitalització de la promoció i la gestió turística de la destinació Barcelona".

Aquesta actuació, emmarcada dins l’àmbit d’actuació d’innovació, proposa la creació d’un conjunt d'accions per desenvolupar de manera integral la digitalització de la promoció i la gestió turística del destí Barcelona.
El conjunt de les actuacions haurà de garantir la interoperabilitat entre els actors de l'ecosistema turístic de Barcelona, la connectivitat digital entre els múltiples productes i serveis al visitant i el necessari impuls i generació de valor escalable de la destinació Barcelona, i també assegurar criteris de sostenibilitat del territori a través de la diversificació, la descentralització i la desestacionalització.
La digitalització es configura com un instrument imprescindible per a l'evolució del model turístic a favor d’una competitivitat més gran i una relació adequada entre l'oferta i la demanda, aspecte que la crisi originada per la pandèmia ha posat en especial relleu. En aquest sentit, ha de permetre una millor segmentació i personalització de la promoció, el màrqueting i la comercialització, la priorització dels interessos i atributs de la ciutat, així com una millora substancial en la gestió turística per compatibilitzar la dinàmica ciutadana i una activitat turística sostenible.