Implementació Zona Bus 4.0
A Barcelona hi ha diferents zones on aparquen i es poden aturar els autocars d'ús turístic. Aquests espais constitueixen la "Zona Bus". L'Ajuntament l'ha revisada i ha creat la Zona Bus 4.0 per millorar el model actual i reduir l’impacte dels autobusos en determinades zones de la ciutat.
Pel que fa a la mobilitat dels visitants, Barcelona té una bona oferta d’infraestructures i de serveis, als quals també s’incorporen serveis específics per a turistes, com ara el telefèric o el bus turístic. El consistori ha revisat l'import per l'ús dels aparcaments per a autocars, i la intenció del Govern municipal és que, de mitjana, els preus que paguen aquests vehicles es quadrupliquin i passin d’uns 20 euros diaris actualment a uns 80 euros. L’any 2023, es van produir a la ciutat més de 156.000 operacions d’aquesta mena en les 222 places habilitades, unes 69.000 d’encotxament o desencotxament i les 87.000 restants d’estacionament. Això va suposar uns ingressos de prop d'un milió d’euros per a les arques municipals, una xifra que es podria incrementar fins a més de 4 milions d’euros.
Els objectius de la Zona Bus 4.0 són:
- Reducció de les places d’autocar al centre de la ciutat
- Necessitat de reserva prèvia per usar les places del centre de la ciutat
- Limitació d’operacions per hora
- Reubicació de parades i estacionaments per reduir l’impacte als EGA
- Creació de places d’intermodalitat fora de la zona central de la ciutat
- Augment de la fiscalitat de l’activitat
- Digitalització del procés
- Automatització del control horari
- Flexibilització de l’operativa en funció de les condicions de la ciutat.