Es congelen els recursos de Turisme de Barcelona per a la promoció de la Medical Destination

Es congelen els recursos de Turisme de Barcelona per a la promoció de la Medical Destination

Finances. La decisió és temporal i l’Ajuntament hi introduirà canvis per refermar el seu lideratge en la governança del consorci.

El regidor de Turisme de Barcelona i vicepresident del consorci Turisme de Barcelona, Agustí Colom, s’ha reunit amb el president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, i amb la direcció del consorci per analitzar la situació creada arran de la creació de la marca Barcelona Medical Destination, de la qual s’ha desvinculat l’Ajuntament de Barcelona. Com a resultat de la reunió, s’ha acordat congelar, de manera temporal, els recursos del consorci adreçats a realitzar les accions de promoció i difusió de la iniciativa.

“Turisme de Barcelona és un consorci publicoprivat i les decisions s’han de prendre conjuntament. La veu de l’Ajuntament ha d’estar present al màxim nivell de decisió i s’ha de millorar i reforçar la nostra capacitat de decisió i de lideratge”, ha dit Colom.

Colom es reunirà per poder revisar i analitzar el conveni amb la comissionada de Salut, Gemma Tarafa, i els nous consellers del Govern de la Generalitat, per saber, ha dit, “si comparteixen o no els criteris establerts en el conveni”. Colom ha reiterat la necessitat que l’Ajuntament de Barcelona exerceixi el lideratge públic i tuteli les accions de promoció econòmica de la ciutat, atès que la gestió del turisme és una competència municipal i que l’alcaldessa, Ada Colau, és la presidenta del Consell General de Turisme de Barcelona.

Per això, en la trobada s’ha acordat millorar la governança del consorci per garantir el lideratge i la capacitat de decisió de l’Ajuntament, i introduir figures i mecanismes, que s’acabaran de concretar en els propers dies, que garanteixin aquesta finalitat en la gestió dins el consorci publicoprivat.

Colom ha agraït el to i la rapidesa amb què es va celebrar la trobada amb els màxims gestors del consorci per abordar el fet que es portés a terme, sense decisió prèvia de l’Ajuntament de Barcelona, la signatura del conveni entre l’Agència Catalana de Turisme, Turisme de Barcelona i les associacions Barcelona Centre Mèdic i Barcelona Medical Agency per crear la marca Barcelona Medical Destination a fi de promocionar els serveis mèdics en centres privats.

El màxim responsable de la gestió turística a la ciutat ha reiterat que l’Ajuntament no està d’acord que es destinin recursos públics a la promoció de la sanitat privada, especialment tenint en compte l’actual context de retallades i necessitats que pateix la ciutat i la sanitat pública.