Gairebé la meitat dels turistes de Barcelona repeteixen la visita

Gairebé la meitat dels turistes de Barcelona repeteixen la visita

Turisme. Entre els motius per repetir la destinació destaquen l’oferta cultural i l’arquitectura, l’oferta d’entreteniment i el caràcter i l’amabilitat de la gent.

El 46,4% dels visitants de la ciutat de Barcelona són repetidors. L’últim estudi de l’Observatori de Turisme de Barcelona mostra una xifra de repetitivitat lleugerament més alta, fins al 47,7%, quan s’analitzen els turistes de la Destinació Barcelona, que és la suma de les comarques i la capital.

L’informe destaca la importància de les fires i els congressos a la ciutat, que contribueixen a atraure nous visitants. De fet, el 14% dels qui venen a Barcelona per primera vegada ho fan per motius de feina, i una de cada tres d’aquestes persones repeteixen la destinació per raons professionals.

Els turistes que més repeteixen la visita a Barcelona són de nacionalitat espanyola, britànica i francesa, però també n’hi ha de països més llunyans, com els Estats Units (4,9%). En general, la despesa diària dels turistes augmenta cada vegada que repeteixen l’estada a Barcelona i passa dels 77,89 euros de mitjana en la primera visita als 89,29 euros en la cinquena.

Els turistes repetidors tornen a la Destinació Barcelona atrets sobretot per la cultura i l’arquitectura, però també per l’oferta d’entreteniment i el caràcter i l’amabilitat de la gent. A partir de la segona visita, els turistes busquen descobrir noves experiències fora del circuit més icònic i visitar espais desconeguts, més enllà dels monuments turístics principals. Això obre un espai d’oportunitat al sector i les institucions de descentralitzar el turisme, com manifesta el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé: “El turisme repetidor ens permet donar una visió de la ciutat molt més àmplia i explicar millor les activitats culturals i d’oci, l’oferta gastronòmica i els destins que estan més apartats del centre.”