S’estrenen els vols directes amb Ciutat de Mèxic

S’estrenen els vols directes amb Ciutat de Mèxic

Turisme. Hi haurà sis connexions a la setmana operades per la companyia Aeroméxico.

Tres vols nous a la setmana, operats per la companyia mexicana Aeroméxico, ampliaran l’oferta de connexió de Barcelona amb Ciutat de Mèxic. L’any passat aquesta connexió va tenir un moviment de 90.000 passatgers indirectes, i aconseguir vols directes era un dels objectius del Pla estratègic 2018-2019 del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA).

En principi, s’operaran dos vols (a les 14.40 i les 19.35 hores) els dimecres, divendres i diumenges des de l’aeroport del Prat, mentre que des de la capital mexicana sortiran dos vols més (a les 18.20 i les 0.40 hores) els dimarts, dijous i dissabtes.

Aquesta nova connexió facilitarà els trasllats tant de les persones mexicanes residents a Barcelona com dels visitants que trien la ciutat com a destinació. El 25% dels 24.000 residents mexicans a l’Estat viuen a Barcelona, pràcticament el mateix nombre que a Madrid, i cada any més de 450.000 turistes mexicans arriben a Espanya, dels quals 86.000 (19,1%) tenen Catalunya com a destí.

A més, Mèxic és el primer destí en exportacions de càrrega aèria des de Barcelona. Als darrers anys les relacions comercials entre les dues ciutats han anat augmentant fins a assolir la xifra rècord de 1.338 milions d’euros l’any 2017. Al país centreamericà hi ha 757 filials de 373 empreses catalanes, i a Catalunya, 59 filials mexicanes de 25 empreses de Mèxic.

Objectius del CDRA

Al marge de Ciutat de Mèxic, Tòquio, Bangkok, Santiago de Xile i Delhi són els altres objectius prioritaris que l’ens de promoció aeroportuària integrat per la Cambra de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i AENA s’ha marcat en el Pla estratègic per al període 2018-2019.

Es tracta de la cinquena destinació europea i la segona a Espanya de la companyia mexicana, que aposta per una aeronau (el Boeing 787 Dreamliner) que millora el confort i l’experiència dels passatgers incorporant el sistema Free Messaging, que permet enviar i rebre missatges de les diferents xarxes socials sense cap cost addicional.