Educar en el consum responsable i igualitari de la producció audiovisual

Descripció de l’actuació

L’Associació té com a missió sensibilitzar i educar a la societat, principalment a través d’escoles i instituts, a famílies i alumnat, sobre un consum més saludable i responsable de la producció audiovisual. També, l’entitat actua com a lobby per tal de regular videojocs, cinema, publicitat, amb la seva interlocució amb l’àmbit polític. L’entitat porta a terme campanyes de sensibilització, formacions i projectes per promoure la reducció del temps de consum així com projectes que posen en el centre la igualtat de gènere.

Beneficis de l’actuació des del punt de vista del temps

 L’entitat desenvolupa diferents programes que tenen per objectiu reduir l’ús dels aparells tecnològics, millorant els usos del temps de la ciutadania. Amb el Programa d’Educació Audiovisual,  un servei educatiu dirigit a famílies, personal docent i alumnat,des d’on s’ofereixen eines per promoure una educació audiovisual completa, s’ha arribat a més de 5.000 persones beneficiàries. 

La campanya #LiveYourRealLife encara està activa a través d’accions participatives i els tests d’autodiagnosi, acumulant més de 7.000 respostes. Aquests són el #TecnoTest (per sensibilitzar sobre el nivell d’addicció al mòbil), el #TestEnSèrie (que obre els ulls respecte als excessos en el consum de ficció seriada) i l’#HiperTest (per conèixer en quin nivell els continguts compartits a la xarxa són hipersexualitzats). En aquest sentit, s’imparteixen cada any jornades dirigides a adolescents sota el mateix lema. Així mateix, el Contracte familiar d'ús responsable del mòbil acumula més de 2.200 descàrregues.

 

Data de la darrera actualització: abril 2021