Horaris responsables i racionalització de la feina
Es treballa amb un calendari anual i la flexibilitat horària està basada en la confiança entre entitat i persona treballadora, que s’autogestiona i regula en funció de l’activitat (la bossa d’hores es regularitza cada 3 mesos). Es faciliten els canvis de torn en funció de les necessitats de la persona; no s’han de retornar les hores dedicades a visites mèdiques.
Es porten a terme reunions setmanals per tal que siguin més operatives i racionals; es permeten espais de les reunions més organitzatives i les que són més relacionals. Es realitza una avaluació anual de seguiment a les persones en funció d’objectius consensuats i perfils competencials, lligats a la tasca del servei i projecte. Existeix un protocol intern de funcionament per a cadascun dels serveis.
Data de la darrera actualització: abril 2021
Mesures
-
Els horaris flexibles són aquells que no estableixen una jornada laboral rígida. A través de diverses fórmules i dins d’uns límits acordats, les persones poden decidir els horaris d’entrada i sortida, compensar hores al llarg de l’any i tenir jornades més compactes.
-
Més enllà del temps laboral i familiar, el temps personal i social és cada cop més rellevant. Les organitzacions poden contribuir a impulsar la salut i el benestar, així com la participació social a través del voluntariat corporatiu.
-
Cal conèixer la normativa que regula les mesures de cura de persones que són d’obligat compliment. A partir d’aquestes mesures legals es pot optar per adaptar-les i millorar-les, avançant vers la corresponsabilitat de gènere.
-
Per tal de fer un ús eficient del temps cal repensar els horaris de les reunions per que siguin efectives, fer formació al personal per a una bona gestió del temps o implantar mesures per afavorir el dret a la desconnexió digital.