SUARA

Xarxa Nust

Des de 2008, després d’una fusió amb altres cooperatives, Suara és una cooperativa de mida gran que es dedica a la gestió de serveis amb persones: centres residencials, infància, escoles bressol, persones migrades, dones en situació de violència masclista, etc. Treballa sobretot per Administració Pública i gestiona un ampli ventall de serveis i equipaments.

 

logotip de l'entitat

Mesures

ORGANITZACIÓ I USOS DEL TEMPS

Volem que les persones treballadores estiguin bé i felices a la feina. En el nostre cas és especialment clau perquè això reverteix en les persones que atenem. La conciliació té un impacte molt important en el benestar de les persones treballadores, a través d’enquestes de clima i compromís vàrem detectar que calia fer una aposta per la gestió del temps.

BONES PRÀCTIQUES

El teletreball i les videoconferències ens han permès millorar la qualitat de vida de les persones treballadores.

El gruix de l’empresa és Catalunya, però hi ha molta dispersió territorial. Recórrer kilòmetres per realitzar una reunió d’una hora és molt poc eficient a nivell de temps. Hem creat un sistema de videoconferència, això ens evita desplaçaments però a la vegada ens permet posar cara als equips. Això redueix desplaçaments i millora la comunicació. Fa que la gent vegi més factible formar-se. Al principi va costar d’implantar, però ara és una pràctica molt ben rebuda.

Pel que fa al teletreball, es pot realitzar sempre que la tasca ho permeti. Des de la direcció i el propi equip es regula. Potser hi ha serveis que ja ho feien i ara hem publicat una guia de teletreball que els permet gestionar-ho millor, i d’altres que no ho feien però a partir d’aquesta guia ho han anat implementant. La clau és treballar amb les persones que lideren equips, treballar la gestió d’equips.

NOMBRE DE PERSONES A LES QUE BENEFICIA

Difícil d’estimar, Suara és una cooperativa molt gran i cada equip funciona d’una manera diferent i s’organitza com li convé.

PROCÉS D'IMPLANTACIÓ

S’han fet proves pilot, s’han analitzat feedacks, tenim un laboratori d’innovació que també permet anar avançant poc a poc en aquestes pràctiques.

Eix

Suara ha implementat diferents actuacions respecte la gestió del temps, entre les més significatives es troben: reunions i  espais de participació amb el sistema de videoconferència; formació a les persones treballadores en e-learning en planificació i gestió del temps a partir d’una APP al mòbil; calendaris anuals flexibles i adaptats a les necessitats de les persones treballadores; horaris flexibles d’atenció presencial i telefònica; mesures en conciliació i corresponsabilitat a partir de l’adaptació dels horaris d’entrada i sortida i dels àpats; i elaboració d’una Guia de Teletreball.
Aquestes actuacions han millorat la salut laboral, han augmentat la productivitat així com el compromís de les persones treballadores i han millorat l’equilibri  de vida personal i professional dels equips.

Eix