WEBHELP Spain
Xarxa Nust
Com a empresa nascuda a la nova economia, impulsada per la nostra mentalitat emprenedora, no pensem en maquinari o programari, sinó en mindware. Sempre consultius, basats en dades i centrats en el client, combinem l'experiència del sector, la tecnologia i la IA, amb el talent de milers d'assistents web per crear solucions a mida de les vostres necessitats.
Web
Webhelp Spain https://webhelp.com/
Mesures
Disposem d'un conjunt de mesures orientades al nostre pilar "Think Human", que donen suport a l'actiu més important de la companyia que són les persones. Webhelp la mitja d'edat està al voltant dels 30 anys i el 70% del personal és estranger, amb el que moltes mesures pretenen donar suport a persones que no tenen la família a prop. Aquestes mesures giren entorn de 4 àrees principals:
• Conciliació: millorar les condicions del conveni per assegurar una distribució més equilibrada del temps.
• Igualtat: garantir la paritat real a tots els estaments de l'organització.
• Benestar: cuidar de forma holística els nostres empleats.
• Inclusió i impacte social: tenim cura tant de la comunicació inclusiva com de la formació en Comunicació Intercultural i Biaix Inconscient, i iniciatives multiculturals.
Volem destacar l'estratègia de Webhelp quant a model híbrid de teletreball, anomenada Webhelp Anywhere. Aquesta permet tant els nostres clients com els nostres Webhelpers poder treballar en entorn virtual, presencial o híbrid en funció de les necessitats del projecte i personals.
Aquesta mesura permet als nostres Webhelpers:
• Mudar-se a una altra ciutat perquè la seva parella canvia de feina o per ser localitats més econòmiques.
• Estalviar temps de transport.
• Poder tenir més temps per la conciliació.
També volem destacar les mesures de Parentiu Social, on tots els treballadors/es que compleixin un criteri d’antiguitat, podran definir una parella social estable, gaudint dels mateixos permisos que els establerts a l'Art. 28 del Conveni Col·lectiu.
Ens vàrem adonar que a causa de les característiques de la nostra organització, molts dels Webhelpers no tenen familiars directes a prop, de manera que sovint es recolzen en amics propers, de vegades fins i tot companys de feina, per sentir-se acompanyats en tràmits mèdics o legals. Volíem reconèixer aquesta necessitat i vàrem crear la figura del Parentiu Social. Cada Webhelper pot anomenar a més dels seus parents de 1r grau, a una persona que tindrà els mateixos drets.
El Parentiu social es va introduir en el pla d'igualtat de la companyia, ja que recull totes les mesures de conciliació i inclusivitat. Es va comunicar a tots els Webhelpers des del departament de comunicació en diversos canals, i al sistema informàtic de gestió de RH hi ha un apartat on s'anota el nom de la persona del parentiu social i la data, pel fet que no es pot canviar fins passat un any.
Webhelp Anywhere: ja tenim tècnicament la infraestructura preparada per poder tenir un Webhelper a qualsevol punt d’Espanya amb les mesures de seguretat i connectivitat requerides. A l’empleat li enviem tot el material necessari a casa seva, organitzem les formacions virtuals i li facilitem accés a diferents eines digitals de comunicació per assegurar la relació amb els companys.
Beneficis de l’actuació des del punt de vista del temps
Per l'empresa, treballar en millores de qualitat de vida sempre té com a avantatge retenir el talent. En el cas concret del teletreball a més a més s'aconsegueix reduir l'absentisme.
La creació d'horaris i torns dissenyats i acordats amb cada persona permeten cobrir horaris que presencialment serien inviables, organitzar guàrdies nocturnes o de cap de setmana. A més, a nivell de continuïtat de negoci, l'experiència permet més flexibilitat i seguretat.
La principal recomanació és recordar la importància de conèixer l'estat del Webhelper a casa: si té un espai correcte de treball, la seva connexió, temes que ara necessites esbrinar per què l'espai està fora del control de l'empresa. També formar i motivar contínuament a l'equip per a què se senti acompanyat.