EMM Nou Barris

Admissió:

Un cop tancat el període d’inscripció es realitzarà un sorteig en cas d’haver-hi un major nombre de sol·licituds que de places disponibles. Tindran prioritat aquelles famílies que no hagin realitzat un mateix taller de música per a nadons durant el curs. Tindran prioritat les famílies empadronades a Barcelona.

Per al sorteig s’aplicarà el mateix sistema previst en el procés que regula l’admissió d’alumnat a les escoles municipals de música de Barcelona: les sol·licituds s’ordenaran per ordre d'ID. S’utilitzarà el mateix número de sorteig que va regir el procés d’admissió a les escoles municipals de música per al curs 2023-24: 100991272. Aquest nombre es dividirà pel nombre total de sol·licituds per a cada oferta i es prendrà com a resultat del sorteig el número següent al residu de la divisió. A partir d’aquest nombre, l’ordenació es farà en sentit ascendent, essent el primer, aquest mateix.

Formalització de la inscripció:

Presentar a l’escola la documentació abans de l’inici de l’activitat:

  • El volant de convivència recent (La caducitat del volant de convivència és de 6 mesos). Si l’infant ja està matriculat a l’escola bressol on farà el taller, no és necessari que es presenti aquest document.
  • El justificant de pagament del taller, segons preu que correspongui a l’entitat bancària indicada.

Els documents es poden lliurar presencialment al centre o bé, escanejats, per correu electrònic a l’adreça de l’escola de música o escola bressol.

Renúncies a les places assignades:

Les famílies que renunciïn a la plaça cal que ho notifiquin tan aviat com es pugui a l’escola, per tal de facilitar l’accés a un altre infant que hagi quedat en llista d’espera.

Si la família no presenta la documentació en el període establert, la plaça quedarà a disposició de l’escola i es farà oferta a la següent família en llista d’espera.

En cas que el nombre d’inscrits no sigui suficient per a completar un grup de 10 participants, es valorarà, la conveniència o no de realitzar el taller, i s’informarà les famílies afectades de la inscripció al taller del trimestre o quadrimestre següent.

Ballmanetes, de 0 a 1 any

16 sessions de 60 minuts

Classes en grup reduït de 12 nens i nenes amb l’acompanyament d’un adult

Horari: dijous, de 16.30 h a 17.30 h

Dates:

Sessions de tardor-hivern

del 21 de setembre de 2023 al 8 de febrer de 2024

Sessions d’hivern-primavera

del 15 de febrer al 6 de juny de 2024

Preu: 134 €

Arri arri tatanet, d'1 a 2 anys

16 sessions de 60 minuts

Classes en grup reduït de 12 nens i nenes amb l’acompanyament d’un adult

Horari: divendres, de 16.30 h a 17.30 h

Dates:

Sessions de tardor-hivern

del 22 de setembre de 2023 al 9 de febrer de 2024

Sessions d’hivern-primavera

del 16 de febrer al 14 de juny de 2024

Preu: 134 €

Salta Miralta, de 2 a 3 anys

16 sessions de 60 minuts

Classes en grup reduït de 12 nens i nenes amb l’acompanyament d’un adult

Horari: divendres, de 17.30 h a 18.30 h

Dates:

Sessions de tardor-hivern

del 22 de setembre de 2023 al 9 de febrer de 2024

Sessions d’hivern-primavera

del 16 de febrer al 14 de juny de 2024

Preu: 134 €

Sol Solet, de 3 a 4 anys

16 sessions de 60 minuts

Classes en grup reduït de 12 nens i nenes amb l’acompanyament d’un adult

Horari: divendres, de 18.30 h a 19.30 h

Dates:

Sessions de tardor-hivern

del 22 de setembre de 2023 al 9 de febrer de 2024

Sessions d’hivern-primavera

del 16 de febrer al 14 de juny de 2024

Preu: 134 €

Els tallers seran de 16 sessions.

DIJOUS

Sessions tardor-hivern

Setembre: 21 i 28

Octubre: 5, 19 i 26

Novembre: 2, 9, 16, 23 i 30

Desembre: 14

Gener: 11, 18 i 25

Febrer: 1 i 8

Sessions hivern-primavera

Febrer: 15, 22 i 29

Març: 7, 14 i 21

Abril: 4, 11, 18 i 25

Maig: 2, 9, 16, 23 i 30

Juny: 6

DIVENDRES

Sessions tardor-hivern

Setembre: 22 i 29

Octubre: 6, 20 i 27

Novembre: 3, 10, 17 i 24

Desembre: 1 i 15

Gener: 12, 19 i 26

Febrer: 2 i 9

Sessions hivern-primavera

Febrer: 16 i 23

Març: 1, 8, 15 i 22

Abril: 5, 12, 19 i 26

Maig: 3, 10, 24 i 31

Juny: 7 i 14

Calendari d'actuació:

Nadons

Ed. Hivern - Primavera: Ballmanetes, Arri arri tatanet, Salta Miralta i Sol Solet

· Preinscripció oberta: del 2 de novembre al 5 de febrer
· Sorteig: dimarts 6 de febrer
· Inici dels tallers: 15 i 16 de febrer segons taller

Altres tallers

2n trimestre: Taller de tècnica vocal i Taller d'iniciació al piano

· Preinscripció oberta: del 2 de novembre al 24 de novembre
· Sorteig: dilluns 27 de novembre
· Inici dels tallers: 4 de desembre i 11 de gener segons taller

Cal imprimir el document que genera l’aplicació, com a resguard de la inscripció, que conté el número de registre.

Presentació de sol·licituds

Si el període d’inscripció està tancat, truqueu a secretaria al 93 518 61 10, i us podran dir si encara hi ha places.

La música és insubstituïble en el desenvolupament dels infants perquè incideix d'una manera natural en els aspectes motriu, cognitius i emocional. Qualsevol activitat dels nadons, aparentment només motriu o sensorial, té sempre un vessant emocional i intel·lectual, i també qualsevol fet de tipus afectiu repercuteix en el pensament i en la motricitat.
 
Les cançons, les moixaines i jocs de falda es poden considerar les primeres manifestacions lúdiques que les mares i els pares poden compartir amb els seus fills i filles, i constitueixen un punt de partida privilegiat en l'educació infantil, a través d'ells del qual els nens i nenes poden iniciar el descobriment del seu cos, del llenguatge oral, de la dansa, del ritme, del moviment, de la música, aprèn a sentir, a percebre i, a poc a poc, a expressar-se.
 
A partir d'un any, els infants comencen una etapa en què guanyen autonomia dia a dia i poden manifestar cada vegada amb més claredat el que senten i el que volen. En aquesta edat, a través dels jocs dansats, les cançons i la música podem aprofundir en tots els aspectes de concentració i expressió: atenció a una música, a uns moviments, a una seqüència ordenada, a un text, a un vocabulari, a un final sempre canviant.
 
A través del repertori de cançons, jocs de falda, moixaines i de la manipulació d'instruments (petita percussió i joguines de so) que aprendrem en aquestes sessions, els nens i nenes rebran una estimulació afectiva única a través de la veu i el contacte amb el cos dels seus pares.
 
Als dos anys, la capacitat que els infants tenen de cantar les cançons potencia i accelera enormement el procés d'articulació de la parla, donada la relació existent entre el llenguatge verbal i el musical. I també ja tenen l'autonomia suficient per realitzar danses o jocs de moviment organitzats de forma col·lectiva, incorporant així la relació amb els altres infants. És per això que, sense deixar d'aprofundir en la relació afectiva entre adult i infant, també podrem afavorir la relació de grup a partir de l'estimulació musical.
 
Objectius:

  • Viure la música des de ben petits.
  • Interrelacionar el llenguatge musical amb altres llenguatges.
  • Afavorir en els nadons el component lúdic en l'activitat musical.
  • Afavorir el procés d'autonomia i socialització de l'infant a través de les cançons, jocs dansats i danses.
  • Oferir recursos i estratègies metodològiques als pares i mares, per transmetre coneixements musicals, vius i adequats a les necessitats i capacitats dels infants.
  • Dotar els pares i mares participants dels recursos teòric - pràctic i d'un repertori bàsic necessaris per portar a terme un programa de música en els infants.
  • Coneixement i manipulació d'instruments de percussió petita.

 
Continguts:

  • Moixaines
  • Jocs de falda
  • Cançó
  • Jocs dansats
  • Audició
  • El so i la seva producció (joguines de so, instruments)
  • Captació d'estats afectius provocats per la música