La cursa s’ha fet per la part no monumental, tot gaudint de les vistes i de la part menys turística del parc. Alumnes de diferents centres ordinaris i especials han fet la cursa en grups de 3 o 4 alumnes barrejats, orientant-se pels circuits que havia organitzat l’equip de La Nova Fita.
La idea d’aquest iniciativa és aconseguir treballar aquesta activitat des d’una perspectiva inclusiva, tan pel què implica als participants (amb alumnat amb i sense discapacitat) com pel què fa al disseny de les pròpies activitats.
L’activitat està concebuda des d’una perspectiva educativa i també de lleure. Per aquest motiu els objectius principals han estat:
– treballar educativament a través de l’activitat esportiva com una font d’estímul intel·lectual i d’ampliació de vivències per a infants amb i sense discapacitat.
– fomentar les relacions entre infants amb i sense discapacitat mitjançant dinàmiques que fomentin la tolerància i l’empatia, el treball cooperatiu, fent èmfasi amb les capacitats i no en allò que ens diferencia.
Participants de Gràcia i Horta-Guinardó
Del districte de Gràcia, hi han format part de l’experiència l’Institut Montserrat Roig, l’Escola d’Educació Especial ACIDH, l’Escola d’Educació Especial LEXIA i donant suport en l’organització el grau de CIATE (Curs d’Iniciació A Tècnic d’Esports) de l’Escola Lexia. D’Horta Guinardó, hi ha participat l’Escola d’Educació Especial Mare de Déu de Montserrat i l’Institut Escola Mirades. Hi ha donat suport en l’organització el cicle de Grau Superior d’Ensenyament i Animació Socioesportiva de l’Institut Ferran Tallada.