El barri de la Marina del Prat Vermell es troba en plena transformació urbana. Aquesta gran operació es va iniciar el juny del 2006 amb la primera MPGM per a l’àmbit situat entre la Fira 2 de Barcelona, el Pg. de la Zona Franca, la Rda. del Litoral i la muntanya de Montjuïc. Per diverses raons, en especial la situació econòmica, el ritme de desenvolupament es va veure alentit respecte de les previsions inicials. La situació va fer necessari actualitzar el Pla, tant per poder reactivar la transformació com per adaptar-la als nous reptes actuals. En conseqüència, el 2019 es va aprovar la Modificació puntual del PGM de la Marina del Prat Vermell i un nou Pla Especial d’Infraestructures (PEI).
La MPGM preveu la transformació progressiva d’un àmbit amb una superfície de 74,8 ha d’un teixit industrial a un teixit mixt amb un 73,37% d’ús residencial i un 26,63% d’usos no residencials.
Es delimiten 14 sectors, els quals inclouen principalment el sòl privat existent, deixant fora la xarxa viària actual per garantir l’execució autònoma i progressiva. Aquests sectors es desenvolupen mitjançant planejament derivat, els Plans de Millora Urbana (PMUs).
L’ordenació de l’edificació no es concreta específicament a la MPGM, tot i que es donen pautes. Morfològicament, el barri s’estructura a partir d’una àrea central equipada amb dos eixos principals que la travessen, creant fronts homogenis als vials estructurants i els límits del nou barri, com són el carrer del Foc, carrer Motors i el Pg. de la Zona Franca.
El planejament determina una estructura bàsica que manté les illes existents, l’estructura viària i delimita els espais lliures i els equipaments més rellevants.
El PEI defineix les característiques principals de les diferents xarxes infraestructurals i els serveis a implantar, a més de la programació econòmic temporal de les actuacions prioritàries i la definició de les càrregues d’urbanització.