L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Canvis i devolucions

Recorda que en cas que el producte adquirit estigui en perfecte estat, l’establiment comercial no te l’obligació d’admetre el canvi del producte o la devolució dels diners.

Hi ha establiments però que sí ho admeten. En aquests casos ho manifestaran en les seves ofertes, publicitats o en el mateix establiment i prèviament informaran de forma clara, visible i per escrit quines son les condicions. El mateix quan l’establiment ofereix la possibilitat d’emetre un val de compra. En aquest cas les condicions es recolliran en el mateix val de compra, sobretot, el termini de caducitat.

En canvi, l’establiment tindrà l’obligació de canviar els productes o retornar els diners sempre que:

  • el producte sigui defectuós. La persona consumidora tindrà dret a escollir entre la reparació o la substitució, quan aquesta sigui possible i proporcionada.
  • el tipus de venda permeti el desestiment. En aquest cas es pot retornar el producte en els 14 dies posteriors a la venda i a demanar el retorn dels diners.
  • l’oferta, promoció, publicitat de l’establiment o fins i tot, el mateix comprovant de compra ho expliciti.