Preguntes Freqüents

Quines persones es poden beneficiar del projecte VinclesBCN?
Se'n poden beneficiar les persones:
- que tinguin 65 anys o més;
- que estiguin empadronades a la ciutat de Barcelona;
- que se sentin soles;
- que puguin utilitzar la tauleta i estiguin motivades per fer ús del servei, i
- que parlin català, castellà i/o faci servir la llengua de signes amb prou nivell per usar correctament el servei.
Com es pot sol·licitar el servei?
Les persones que hi-vulguin participar i que compleixin el perfil poden adreçar-se al seu centre d’atenció primària (CAP) o al seu centre de serveis socials. També poden trucar al 010 o al 900 844 252, o bé emplenar aquest formulari de contacte.
Què suposa per a la família i el cercle proper la participació a VinclesBCN?
L’oportunitat de comunicar-se freqüentment i de manera fàcil amb la persona gran a través de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), enviant-li missatges de text, fotos o vídeos de persones o llocs que li agradin, xerrant amb ella i veient-la sovint, mantenint el contacte per fer-la sentir acompanyada.
He de tenir una tauleta per poder-hi participar?
En uns casos, l’Ajuntament deixa en préstec a les persones usuàries del servei una tauleta amb l’aplicació VinclesBCN instal·lada i amb connexió a internet. En altres casos, són les mateixes persones usuàries les qui ja disposen de tauleta o telèfon mòbil intel·ligent, i també de connexió a internet per poder rebre el servei.
Els familiars i amics de la persona usuària han de descarregar l’app VinclesBCN al seu telèfon intel·ligent.
Hi ha contacte entre la família i serveis socials?
És la persona gran qui convida la seva família i amistats a participar al servei, els quals poden fer suggeriments, queixes i/o agraïments a través dels següents formularis de contacte. Per a més informació es pot descarregar la Guia dels Usuaris
Què passa quan una persona usuària té problemes amb l’app o la tauleta?
L’usuari o usuària disposa d’un telèfon d’atenció telefònica gratuït i exclusiu: 900 844 252 (de dilluns a divendres laborables de 9h a 13h i de 16h a 20h), per ajudar a resoldre qualsevol problema i obtenir el suport necessari, tant tècnic com d’informació sobre el servei.
Com es fa el seguiment de les persones grans usuàries del servei?
Un equip de professionals del treball social i dinamització dels grups de VinclesBCN fa acompanyament individualitzat i de grups a les persones usuàries. Abans de començar a utilitzar el servei, s’asseguren que la persona usuària sàpiga utilitzar l’app i estigui animada a participar-hi. Periòdicament, fan un seguiment personalitzat.
Com aprenen les persones usuàries a utilitzar l’aplicació VinclesBCN?
A més de l’atenció individualitzada de l’equip de dinamització, les persones usuàries reben formació presencial en grup, en què se’ls explica tot allò que els cal saber per utilitzar la tauleta i l’aplicació VinclesBCN.