Barcelona lliura els Premis Comerç de Barcelona i el Premi Mercats de Barcelona

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va presidir l’acte de lliurament de la 19a edició del Premi Comerç de Barcelona i la 7a del Premi Mercats de Barcelona.

Aquests guardons tenen com a principal objectiu reconèixer i promocionar les iniciatives que contribueixen a fer créixer el model de comerç de proximitat a la ciutat, són respectuosos amb la diversitat i aporten un valor afegit en el camp ambiental i social.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va presidir l’acte de lliurament de la 19a edició dels Premis Comerç de Barcelona i la 7a edició del Premi Mercats de Barcelona, que va tenir lloc a l’Auditori de Barcelona. A l’acte també van participar el tinent d’alcalde d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín.

Aquests guardons tenen com a principal objectiu reconèixer i promocionar les iniciatives que contribueixen a fer créixer el model de comerç de proximitat a la ciutat, són respectuosos amb la diversitat i aporten un valor afegit en el camp ambiental i social. Així com reconèixer l’esforç del sector comercial per dotar Barcelona d’un comerç competitiu, modern, variat i sostenible, que contribueix a la cohesió social i al benestar dels veïns i veïnes.

Els mateixos estan oberts a tots aquells comerços, entitats i persones que durant l’any 2015 hagin dut a terme iniciatives per tal de millorar i fer créixer el comerç de proximitat innovador de la ciutat de Barcelona.

Com a novetat de l’edició d’enguany dels Premis Comerç de Barcelona, es va buscar donar més visibilitat als comerços col·laboratius, sostenibles tant mediambiental com socialment, les iniciatives dutes a terme per emprenedors entre 18 i 35 anys, l’ús de tecnologies digitals i els establiments culturals de proximitat.

Uns premis que consten amb 7 modalitats

Amb aquestes distincions es va reconèixer la tasca del petit comerç, la seva proximitat i el seu esperit innovador que ajuda a fer més viva la nostra ciutat. Les 10 iniciatives comercials premiades són exemples d’establiments que aposten per la producció local i sostenible, per la difusió de la cultura i l’art als barris i per normalitzar la vida dels veïns i veïnes amb diversitat funcional, així com botigues emblemàtiques recuperades i associacions de comerciants que dinamitzen i cohesionen diversos espais de la ciutat.

  • Premi al Comerç Cultural de Proximitat: Personal Book, per fer del món del llibre quelcom més que un comerç: un lloc de recerca d’allò que no es troba, una segona vida dels llibres en desús i un espai social.
  • Premi a la Iniciativa comercial innovadora de l’any: “B de Barcelona”, per la seva capacitat innovadora en l’oferta de souvenirs de la ciutat.
  • Premi al Comerç col·laboratiu: a l’Associació de Comerciants Eix Fort Pienc, perquè en els seus 5 anys d’existència ha fet molts esforços  d’integrar el comerç al barri i viceversa, amb l’objectiu de crear un barri de tots i totes, dinàmic, obert i inclusiu.
  • Premi a la sostenibilitat en el comerç. El Premi a la Sostenibilitat Mediambiental a “El Safareig”, per la seva acció ambiental en la prevenció i reducció de residus d’envasos, mitjançant la venda a granel de productes de neteja i productes d’higiene personal. El Premi a la Sostenibilitat Social a “Cal Romesco”, una botiga de productes frescos i elaborats que ofereix oportunitats laborals a persones amb trastorns mentals greus.
  • Premi Albert González a la tasca de contribució i coneixement del comerç de la ciutat: a Teixits Pàdua, per la seva generositat, intel·ligència i lideratge positiu en front les dificultats per als petits comerciants de l’entorn del mercat de Sants, causades per les obres de l’AVE, que van durar molts anys. 
  • Premi a l’establiment comercial: Losaida, una botiga situada al Born, d’estètica retro, que ofereix col·leccions de marca pròpia, internacionals i roba reciclada i de segona mà. En aquesta categoria hi ha una menció especial a la Casa Perris, per convertir la tradició d’un comerç especialitzat en un espectacle únic, amb la imatge del que podia ser el comerç fa més de 100 anys, però amb una gestió moderna i un compromís real de sostenibilitat.
  • Premi “Mercats de Barcelona”: el premi a la millor Iniciativa Col·lectiva va estar per a l’Associació de Venedors del Mercat de Sants, per la dinamització de l’entorn duta a terme pel mercat, conjuntament amb l’Eix Comercial, amb un programa d’activitats per a les famílies i els joves adreçat a fidelitzar els clients i atraure de nous. En aquesta categoria, s’ha fet una menció especial a la millor iniciativa particular a la “Bacallaneria Perelló”, no només es premia la trajectòria iniciada el 1898, sinó que l’establiment s’ha convertit en referència en l’especialització dels productes que tenen com a base el bacallà i la pesca salada. Finalment, hi va haver un reconeixement especial per la seva trajectòria professional a Eleuterio Galingosa “Teri”, ex-president i comerciant del Mercat de Sants per la seva trajectòria comercial.

El comerç de Barcelona, com a ciutat mediterrània, és un autèntic eix vertebrador per a la vida quotidiana dels nostres barris i no només és important pel seu paper en el desenvolupament local i la creació d’ocupació, també juga un paper essenvial en la cohesió social.