La comunitat de ‘La lleteria del Poblesec'

Quan

27/12/2017

La lleteria del Poblesec” –la “llete”, com és més coneguda la botiga al barri i a les xarxes socials- és un negoci d’alimentació ecològica i amb activitats i teràpies per a la cura del cos que va creixent a mesura que es creen noves relacions amb els veïns. Guardonat amb el premi “Eixos BCN 2017” de la Fundació Barcelona Comerç a la Innovació.

La Júlia i el Fernando estan al front del negoci d’alimentació ecològica “La lleteria del Poblesec”, un local que com el seu nom revela havia estat originàriament el lloc de proveïment de llet i productes làctics al barri. Són comerciants i a més de vendre, a la botiga organitzen activitats i teràpies per al benestar del cos amb l’ajuda d’una tercera col·laboradora, l’Helena. El comerç ha crescut lentament en poc anys i avui és un establiment de referència al Poblesec. I és més que una botiga. És un punt de trobada, un lloc de relació social, l’expressió genuïna de la idea de la ‘proximitat’ en el comerç.  

Recentment, “La Lleteria” va obtenir el premi “Eixos BCN 2017 al Comerç Innovador” atorgat per la Fundació Barcelona Comerç. Per a aquesta parella de joves entusiastes i compromesos –“bioguais”, en diuen al seu perfil d’Instagram- el premi va ser una autèntica sorpresa. Perquè com la Júlia explica, el negoci ha anat evolucionat amb el temps, adaptant-se a les demandes i necessitats dels seus clients. A l’inici de “La lleteria”, pels volts de l’any 2012, treballaven amb altres dos socis. Aleshores, el negoci estava més enfocat a productes d’alimentació d’eco-criança, de 0 a 18 mesos, i progressivament s’han anat ampliant els tipus de productes ecològics, de manera que avui el seu públic objectiu són persones de totes les edats.

Premi a la innovació

L’acta del jurat del premi Eixos BCN 2017 de la Fundació Barcelona Comerç recull formalment que el guardó anava a les seves mans “per la seva clara visió d’orientació al client i la tasca de divulgació entre els veïns, per un concepte de negoci integral i la capacitat de fusionar un model de comerç tradicional amb l’esperit i tendències del segle XXI”.

“Tot ha sortit d’una manera molt natural –apunten tant el Fernando com la Júlia-, perquè hi ha veïns que arriben a la nostra botiga i el que volen és parlar una estona amb nosaltres!”. Al mateix temps que es comuniquen amb la comunitat a través de les xarxes socials de Facebook, Twitter i Instagram, mentre renoven el seu web, el que fan sobretot és centrar els seus esforços a teixir relacions públiques arreu del barri de forma permanent.

Des de l’any 2012 i fins ara, han anat mantenint contactes amb els veïns i s’han integrat en algunes de les associacions del barri. Són coneguts per part de moltes organitzacions i institucions, des del CAP i fins a les entitats que posen marxa iniciatives de cohesió social al Poblesec, sempre idees que encaixin amb la seva forma de viure i de treballar, “a una altra manera de consum”, apunta la Júlia.

El valor de l'alimentació responsable

En pocs anys, la sensibilització dels consumidors sobre l’alimentació saludable ha crescut en importància i l’interès pels aliments ecològics, per exemple, ha augmentat. Així que el Fernando i la Júlia diuen que es van adonar que era molt necessari fer un punt de trobada i de pedagogia al voltant d’un altre tipus de consum. Són els motius pels quals, a més de l’alimentació, a “La Lleteria” (o a “La Llete”, com els trobareu a Instagram), es fan activitats com ara ioga, Chi Kung (exercicis respiratoris, físics i mentals per a totes les edats, relacionats amb la medicina tradicional xinesa), pilates, medicina xinesa, acupuntura, massatges, teràpies ayurvèdiques, osteopatia, psicoteràpia per a dones...

La perspectiva de “La Lleteria” és la d’oferir una visió global amb la unió entre una alimentació més saludable i la cura pel cos, amb activitats que també ajudin a millorar la salut emocional. “Aquesta és la nostra idea, una manera més holística de veure les coses”, apunta la Júlia, confiada en les possibilitats que ofereix aquesta visió. “La cura que poses en l’alimentació és necessària en totes les etapes de la vida, no només en la criança”, assenyala. D’aquesta manera, l’orientació del negoci ha anat ajustant-se al que els seus clients demanen. “És una manera diferent de menjar –afegeix en Fernando-. Ve gent gran que no coneix la quinoa o que no sap com preparar un cus-cus i nosaltres els aconsellem. També els recomanem com canviar l’alimentació d’una manera mes saludable”.

No només és una filosofia de vida. També és una manera de relacionar-se amb els seus clients. “Tenim una forma de ser i d’atendre el client molt propera i això enganxa moltíssim”, exclama la Júlia. I el futur? “Tenim la nostra llista feta, tot i que el futur anirà pendent de la gent. És que això de portar una botiga és molt heavy!”, diuen tots dos.

“La Lleteria” a les xarxes socials: Facebook – Twitter  -  Instagram

 

 

Júlia i Fernando, al front de l'establiment "La Lleteria del Poblesec", també conegut per  "La Llete"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"
"La Lleteria del Poblesec"

Enllaços i materials relacionats