“Per què fas sempre el mateix si busques resultats diferents?” Màrqueting pensat per al comerç barceloní

Quan

28/9/2017

L’Israel Martín és un comerciant de Les Corts que el passat mes de juliol va prendre part en un dels cursos del programa “Obert al Futur” que estava orientat a les accions de màrqueting per a petits negocis. Són activitats –càpsules i tallers- de formació organitzades per la direcció de Comerç de l’Ajuntament i impartits per l’agència municipal Barcelona Activa. Les inscripcions per als nous cursos són obertes actualment i es poden consultar en el web del programa

S’havia informat a través de l’associació de comerciants ‘Les Corts Comerç 08028’, de la qual forma part, i va decidir inscriure-s’hi. És mecànic de professió i el seu negoci és un taller de reparació i venda de motocicletes al barri de Maternitat i Sant Ramón de les Corts, “Motos Les Corts”.

“Estava interessat a aprendre tot el que pogués per al meu negoci i em va despertar l’interès –diu l’Israel-. És cert que busques un resultat diferent amb el que vas fent amb el teu negoci i amb el curs em vaig adonar de les meves mancances”. Al llarg d’una sessió de tres hores de durada, impartida en aquella ocasió al centre cívic Tomasa Cuevas, en horari de 14 a 17 hores per facilitar l’assistència dels participants, es van explicar casos d’empreses en què s’havien assolit canvis gràcies a l’ús d’estratègies de màrqueting.

“Sembla una obvietat però si tractes al teu client pel seu nom se genera confiança i està demostrat que això funciona en una empresa (en els resultats)”, relata l’Israel. No és una trobada per abordar els casos particulars sinó que es mostra als participants com “encarar el teu negoci d’una altra manera”, resumeix. A les trobades s’explica principalment com afrontar la resolució de problemes motivats per factors interns, lligats directament a la marxa del negoci. Per exemple, serveis que s’ofereixen als clients però que enlloc de generar un benefici, són una càrrega econòmica perquè, senzillament, no s’utilitzen. I cal abordar el perquè i prendre decisions.

Quan es va posar a analitzar com funcionava el seu taller de motos, va veure problemes en la gestió. Explica que el temps dedicat a l’atenció al client li impedia assolir les hores de reparació de motos que s’havia fixat. La rendibilitat del negoci no era l’adequada. Ara, al seu taller, disposa d’una altra persona que l’ajuda part de la jornada per atendre clients i fer altres tasques i ell es pot dedicar quasi íntegrament a la reparació i revisió de motos.

Davant de l’anàlisi, el comerciant estudia ara incorporar una facilitat per als clients a través d’Internet: demanar cita prèvia al taller mitjançant una aplicació a la xarxa, una idea que l’ha d’ajudar a organitzar les tasques diàries. De fet, pel que fa a l’ús d’Internet, l’Israel, només obrir el seu negoci a les Corts, ja va apostar per exemple per tenir presència a les xarxes socials  Facebook, Instagram i Twitter. Ara, també és el responsable de les xarxes socials de l’associació ‘Les Corts Comerç 08028’, i comença a pensar en com estirar les hores del dia...

No disposava de temps per inscriure’s en el curs dedicat a treure partit de la xarxa social Facebook en el cas d’un negoci tot i que està decidit a prendre-hi part pròximament.

El programa “Obert al Futur”

“Obert al Futur” és una iniciativa de la Direcció de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i amb la col·laboració dels districtes i les associacions de comerciants. Consta de càpsules i tallers formatius gratuïts de 3 hores de durada relacionats amb les necessitats actuals dels comerços. Per facilitar la participació, els tallers s’imparteixen en els 10 districtes de la ciutat i en horaris adaptats als comerciants.

La novetat aquest any és l’oferiment gratuït d’un màxim de 4 hores d’assessorament individualitzat per una persona experta a tots els comerços que participin com a mínim en 3 càpsules formatives del programa. L’assessorament individualitzat es fa sobre les següents matèries:

  • Estratègia empresarial.
  • Responsabilitat social.
  • Finances.
  • Eines informàtiques de gestió empresarial.
  • Màrqueting digital.
  • Web, blog i dispositius mòbils.
  • Eines de Google al comerç.
  • Xarxes socials aplicades al comerç.
  • Experiència client i fidelització.
  • Màrqueting al punt de venda.
  • Interiorisme comercial.
“Per què fas sempre el mateix si busques resultats diferents?” Màrqueting pensat per al comerç barceloní
“Per què fas sempre el mateix si busques resultats diferents?” Màrqueting pensat per al comerç barceloní