Un peix de proximitat i ben etiquetat

L’Institut de Mercats de Barcelona participa en una campanya que fomenta l’etiquetatge correcte a les peixateries i la promoció del consum del peix de proximitat.

Juntament amb el Gremi de Peixaters de Catalunya i la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, l’entitat col·labora en la iniciativa impulsada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de transmetre al consumidor els avantatges de saber què mengem i d’on prové.

La campanya, en la que hi participen unes 300 peixateries de la Xarxa de Mercats Municipals i 17 mercats de la ciutat, ha creat un logotip especial per identificar el peix de llotja, fresc del dia, mentre que l’etiquetatge de la resta de la pesca hi constarà la informació sobre la denominació comercial i científica de cada espècie, el mètode de producció, el nom de la zona de captura o de cria, el mètode de pesca i de quan ha estat descongelat el producte.

Per impulsar i difondre aquesta iniciativa hi haurà nou dinamitzadors de comerç que en distribuiran el material, tríptics informatius i bosses reutilitzables per al peix a les peixateries dels diferents mercats municipals de Barcelona, així com qualsevol informació complementària. 

Un peix de proximitat i ben etiquetat