Foodcoop BCN llança una campanya de microfinançament per consolidar-se

La primera ronda estarà activa fins al 19 de maig de 2024.

..
18/04/2024 - 10:22 h - Medi ambient i sostenibilitat Ajuntament de Barcelona

Foodcoop BCN, el primer supermercat cooperatiu i participatiu de Barcelona, inicia una fase de consolidació i creixement. Per això, impulsa una campanya de microfinançament a la plataforma Goteo per reforçar les estructures del projecte i posar en marxa altres accions. La primera ronda de finançament és fins al 19 de maig.

Foodcoop BCN, el primer supermercat cooperatiu i participatiu de la capital catalana, ha llançat una campanya de micromecenatge amb l’objectiu de consolidar i impulsar el model de consum transformador amb què va obrir les portes ara fa poc més de dos anys. Amb els 60.000 euros que pretén aconseguir, aquesta iniciativa comunitària i sense afany de lucre vol apuntalar els seus fonaments i engegar noves accions per ampliar la base social i teixir noves aliances per fer arribar productes sostenibles, saludables i de proximitat a més persones.

L’objectiu mínim de recaptació és de 23.000 euros, i l’objectiu òptim, de 60.000 euros. Amb aquests diners, la cooperativa espera cobrir les despeses de funcionament de la segona meitat de l’any i engegar altres accions de millora. Aquestes millores inclouen l’obertura de la botiga en línia, l’ampliació de la xarxa de col·laboració amb altres cooperatives i entitats amb qui comparteix valors, l’impuls de compres conjuntes amb altres cooperatives i grups de consum o el reforç de la comunicació i la transparència cap a diferents públics.

Aquesta campanya s’afegeix a altres accions que la cooperativa té en marxa per fomentar el consum responsable com obrir la possibilitat de comprar a persones no sòcies, servei de lliurament a domicili, reducció de marges per reduir els preus de venda, flexibilitat en les modalitats de participació i canvis en la gestió del supermercat.

Sobre Foodcoop BCN

A Foodcoop hi treballen quatre persones contractades, algunes a temps parcial, perquè una gran part de la feina la fan les sòcies en la col·laboració mensual de 3 hores a la botiga i en la participació en els cercles i grups de treball. A més d’una botiga on fer la compra quotidiana, Foodcoop és un espai de trobada i de connexió amb el barri i amb altres entitats amb qui comparteixen valors.

Podeu participar en la campanya en el següent enllaç.

..