L'estança disposa dels espais següents:
- Espai de joc confortable, amb un matalàs i un mirall en el qual l'infant pot veure's reflectit i anar descobrint la pròpia imatge i la dels altres, on pot manipular i explorar amb la mirada, l'oïda, el tacte..., on pot escoltar música, mirar i escoltar contes, etc.
- Espai on es pot jugar amb les qualitats dels objectes, amb materials inespecífics, contenidors per omplir i buidar, caixes de cartró, etc.
- Espai que estimula els jocs de relació: joc del "tat", jocs d'amagar-se...
- Espai que promou els jocs d'imitació, amb el racó de les nines, el racó de la cuineta...
- Espai que estimula el moviment i la descoberta, amb elements fixos i mòbils que rodolen o es belluguen, els quals indueixen l'infant a seguir-los, a desplaçar-se, a enfilar-se, a saltar...
- Espai per menjar en la mateixa estança, en què es disposa de taules i cadires a la mida dels infants, on progressivament adquireixen més autonomia a l'hora de menjar.
- Espai per descansar, amb un matalàs per a cada infant.
- Espai de canvi i higiene, on l'educadora atén les necessitats higièniques i estableix, mitjançant jocs, moixaines i una atenció particular, un lligam afectiu amb cada infant. El canviador disposa d'una escaleta perquè l'infant hi pugui pujar tot sol o amb l'ajuda de l'adult. L'espai té tres vàters a la mida dels infants i gibrelletes per iniciar el control d'esfínters. També hi ha una zona d'aigua on els infants poden rentar-se quan s'embruten, beure aigua quan tenen set, rentar-se les mans abans de dinar, etc. La pica i les aixetes estan a l'altura dels infants per facilitar fer-ne un ús cada vegada més autònom.