Obert el termini de sol·licituds de la convocatòria de la nova línia de subvencions destinada a la transformació digital de comerços i restauració

L’Ajuntament de Barcelona impulsa una nova línia de subvencions en el marc del Pla Endreça destinada al comerç i a la restauració. Aquesta nova convocatòria està enfocada a donar suport a iniciatives que millorin el sistema digital dels establiments.

..
26/04/2024 - 12:37 h - Comerç i mercats Ajuntament de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona impulsa una nova línia de subvencions en el marc del Pla Endreça destinada al comerç i a la restauració. Aquesta nova convocatòria està enfocada a donar suport a iniciatives que millorin el sistema digital dels establiments.

L’ajuda té l’objectiu de finançar projectes de transformació digital de diversos tipus de comerç, amb un pressupost de mig milió d’euros durant aquest 2024.

La línia de subvencions la podran sol·licitar exclusivament:

– Establiments comercials individuals de venda al detall.

– Parades de mercats municipals (la resta d’establiments comercials col·lectius de venda al detall en quedaran exclosos).

– Establiments comercials individuals que prestin algun dels serveis següents:

  • Tallers i serveis de reparacions mecànics
  • Serveis fotogràfics i audiovisuals
  • Copisteries i arts gràfiques
  • Serveis de reparacions
  • Agències de viatges detallistes
  • Tintoreries i bugaderies
  • Perruqueries, salons d’estètica i bellesa
  • Servei de menjar preparat i càtering
  • Bars i restaurants
  • Clíniques veterinàries amb botiga física


Les accions subvencionables són:

  • Estratègia de negoci: elaboració de plans de negoci i transformació digital, i elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital.
  • Comunicació digital: creació de continguts digitals, i gestió i publicació de continguts a Internet (bloc, community manager o newsletters).
  • Màrqueting digital: publicitat a cercadors (SEM, Display, etc.); posicionament a cercadors (SEO); publicitat a xarxes socials (Social Ads); butlletins de notícies (newsletters); analítica web i de xarxes socials.
  • Canals de venda en línia i omnicanalitat: canal de venda en línia propi (implementació de web de venda en línia (e-commerce), implementació d’aplicació de venda en línia (m-commerce), digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes, integració amb operadors de logística i distribució, passarel·les de pagament i sistemes d’informació de l’establiment, i integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram); canal de venda en línia a través de plataformes existents (Marketplaces, Apps, i d’altres) mitjançant subscripció a plataformes de venda en línia o gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.

Ja es poden presentar les sol·licituds de les ajudes fins al 21 de maig, de forma telemàtica, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona.