Preguntes freqüents
-
L'accés és lliure i gratuït per a tots els ciutadans majors de 16 anys.
La petició d’informació a l’Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona (AMCB) es pot realitzar per diferents canals:
- A través de l’Oficina Virtual de Tràmits, mitjançant el tràmit Accés a la Informació de l’Arxiu Municipal Contemporani Obre en una finestra nova i utilitzant els mètodes d'identificació admesos Obre en una finestra nova.
- A la seu de l’Arxiu Municipal Contemporani, les persones físiques no obligades a la tramitació telemàtica.
-
A banda de les dades d’identificació, cal aportar totes aquelles dades que facilitin la localització de la documentació sol·licitada, tot concretant al màxim la petició:
- Consulta relacionada amb una recerca d’investigació:
- Dades bàsiques o sumari de la recerca
- Universitat o institució cultural o científica
- Abast cronològic de la recerca
- Consulta general sobre urbanisme i obres:
- Tipus de document: llicència o tràmit (per exemple, llicència urbanística)
- Adreça de la finca, número, planta i pis
- Any de construcció (aproximat)
- Primer titular o propietari (si es coneix)
- Consulta del Registre Civil de la ciutat de Barcelona (no de la província):
- Tipus de registre: naixement, defunció o matrimoni
- Nom i cognoms de la persona
- Any de naixement, matrimoni o defunció
Quan la petició requereixi la consulta presencial dels documents, hi haurà d’assistir la persona titular de la cita. No s’atendran cites de persones quan les seves dades completes (nom, cognom i amb NIF/passaport/permís de residència/NIE) no coincideixin amb les dades que consten a la reserva efectuada, o bé quan no s’aportin l’autorització i la fotocòpia del document d’identitat del titular.
- Consulta relacionada amb una recerca d’investigació:
-
El servei de consulta és totalment gratuït. Només s'han d'abonar les reproduccions de documents, d'acord amb les taxes i els preus públics aprovats per l'Ajuntament de Barcelona, quan no estiguin digitalitzats. En aquest cas, caldrà realitzar el pagament mitjançant targeta bancaria, xec bancari a favor de l’Ajuntament de Barcelona o transferència bancaria al compte que indicarà l’Arxiu.
-
Sí, sempre que l'edifici hagi estat construït dins del període comprès entre el 1850 i el 1989, exceptuant aquelles finques que formaven part dels pobles independents del pla de Barcelona fins que es van annexionar al municipi de Barcelona.
- Fins a la seva annexió el 1897: Gràcia, Sant Martí de Provençals, Sant Andreu de Palomar, les Corts, Sants i Sant Gervasi.
- Fins a la seva annexió el 1904: Horta.
- Fins a la seva annexió el 1921: Sarrià.
-
Sí, sempre que se'n conservi l'expedient, i tenint en compte les consideracions esmentades en el punt anterior, així com les limitacions establertes per motius de preservació o qualsevol altre motiu a l'empara de la normativa i la legislació vigent.
-
Sí, sempre que l'expedient es conservi a l'AMCB, i amb les limitacions establertes per motius de preservació o qualsevol altra raó d'acord amb la normativa i la legislació vigent.
-
Sí, amb l'autorització prèvia del personal del Servei de Consulta Externa i sempre que es compleixin els requeriments que estableix l'article 21 de la Normativa interna de consulta i reproduccions de documents de l'AMCB Obre en una finestra nova.
-
Sí. Les limitacions per consultar i reproduir documents poden ser degudes a diversos motius: el respecte a la propietat intel·lectual, el mal estat de la documentació, o bé sempre que es consideri que, d'acord amb la llei, es perjudiquen interessos generals o de les persones.
-
Aconsellem reproduir-ne només els documents essencials i amb el mitjà tècnic més adequat per assegurar la conservació del document original. Sempre que es consideri la reproducció de tot l'expedient, aquesta haurà de ser còpia digital i comportarà el pagament de les taxes i els preus públics aprovats per l'Ajuntament de Barcelona.
-
La petició d’informació a l’Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona s'efectua de forma telemàtica a través de l’Oficina Virtual de Tràmits o de forma presencial a la seu de l’Arxiu Municipal Contemporani, en el cas de les persones físiques no obligades a la tramitació telemàtica.
-
Sí. Conservem els índexs del Registre Civil de naixements (1841-1984), matrimonis (1842-1970) i defuncions (1836-1986) corresponents a la ciutat de Barcelona.
Pots consultar les partides de naixements, matrimonis i defuncions fins al 1880 en el catàleg en línia de l'AMCB Obre en una finestra nova.
Les certificacions literals de naixements, matrimonis i defuncions a partir del 1881 es poden sol·licitar de manera presencial al Registre Civil de Barcelona (plaça del Duc de Medinaceli, número 3) o bé per internet al Ministeri de Justícia Obre en una finestra nova.
En tots dos casos cal aportar les dades que figuren en els índexs dels llibres del Registre Civil que es conserven a l'AMCB: nom i cognoms de la persona, data del naixement, matrimoni o defunció, número de jutjat on està inscrit l'assentament del naixement, del matrimoni o de la defunció i el número de registre que li correspon.
-
Només hi tenen accés les persones considerades com a interessats legítims i els investigadors acreditats. La consulta, reproducció i obtenció de certificacions, justificants o altres documents acreditatius de les dades contingudes en el padró està restringida per llei.
-
Tenen la consideració d'interessats legítims: el mateix veí a qui es refereixen les dades de l'empadronament, les autoritats responsables d'alguna Administració pública que necessiti informació sobre el padró en l'exercici de les seves competències legals, i els jutges i tribunals de justícia.
-
Les recerques per raons juridicoadministratives s'han d'efectuar a través d'un escrit adreçat a l'Arxiu de població Obre en una finestra nova, mitjançant una instància raonada en què s'exposi amb detall la informació que es demana i els motius de la consulta, i s'ha d'aportar la documentació acreditativa.