Preguntes freqüents
-
L'accés és lliure i gratuït per a tots els ciutadans majors de 16 anys, només cal aportar un document identificatiu i concertar dia i hora de consulta.
La sol·licitud de cita prèvia es pot realitzat per diferents canals:
- Demana cita prèvia mitjançant aquest web.
- A través dels Quioscos de tràmits i serveis que troben a diferents punts de la ciutat.
- Truca al 010 només per cites relaciones amb la consulta del Registre Civil.
-
Totes aquelles dades que facilitin la localització de la documentació sol·licitada, a banda de les teves dades personals.
1- Dades bàsiques del sol·licitant:
- Nom i cognoms
- DNI, passaport o equivalent
- Adreça postal o adreça electrònica
- Número de telèfon, per rebre comunicació immediata de l'Arxiu
2- Dades sobre la consulta:
- Consulta relacionada amb una investigació:
- Dades bàsiques o sumari de la recerca.
- Universitat o institució cultural o científica.
- Abast cronològic de la recerca.
- Consulta general sobre urbanisme i obres:
- Tipus de document, llicència o tràmit (per exemple, llicència urbanística).
- Adreça de la finca i número.
- Any de construcció (aproximat).
- Primer titular o propietari (si es coneix).
- Consulta del Registre Civil (registre de la ciutat de Barcelona, no de la província):
- Tipus de registre: naixement, defunció, matrimoni.
- Nom i cognoms de la persona.
- Any de naixement, matrimoni o defunció.
-
Cap. El servei de consulta és totalment gratuït. Només s'han d'abonar les reproduccions de documents, d'acord amb les taxes i els preus públics aprovats per l'Ajuntament de Barcelona, i s’haurà de fer el pagament mitjançant targeta bancaria, xec bancari a favor de l’Ajuntament de Barcelona o transferència bancaria al compte que indicarà l’Arxiu.
-
Sí, sempre que l'edifici hagi estat construït dins del període comprès entre el 1850 i el 1989, exceptuant aquelles finques que formaven part dels pobles independents del pla de Barcelona fins que es van annexionar al municipi de Barcelona.
- Fins a la seva annexió el 1897: Gràcia, Sant Martí de Provençals, Sant Andreu de Palomar, les Corts, Sants i Sant Gervasi.
- Fins a la seva annexió el 1904: Horta.
- Fins a la seva annexió el 1921: Sarrià.
-
Sí, sempre que se'n conservi l'expedient, i tenint en compte les consideracions esmentades en el punt anterior, així com les limitacions establertes per motius de preservació o qualsevol altre motiu a l'empara de la normativa i la legislació vigent.
-
Sí, sempre que l'expedient es conservi a l'AMCB, i amb les limitacions establertes per motius de preservació o qualsevol altra raó d'acord amb la normativa i la legislació vigent.
-
Sí, amb l'autorització prèvia del personal del Servei de Consulta Externa i sempre que es compleixin els requeriments que estableix l'article 21 de la Normativa interna de consulta i reproduccions de documents de l'AMCB.
-
Sí. Les limitacions per consultar i reproduir documents poden ser degudes a diversos motius: el respecte a la propietat intel·lectual, el mal estat de la documentació, o bé sempre que es consideri que, d'acord amb la llei, es perjudiquen interessos generals o de les persones.
-
Aconsellem reproduir-ne només els documents essencials i amb el mitjà tècnic més adequat per assegurar la conservació del document original. Sempre que es consideri la reproducció de tot l'expedient, aquesta haurà de ser còpia digital.
-
La consulta de la documentació s'efectua de manera presencial, havent concertat prèviament dia i hora, a través del web de l'AMCB o bé mitjançant una instància o escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament.
-
Sí. Conservem els índexs del Registre Civil de naixements (1841-1984), matrimonis (1842-1970) i defuncions (1836-1986) corresponents a la ciutat de Barcelona.
Pots consultar les partides de naixements, matrimonis i defuncions fins al 1880 en el catàleg en línia de l'AMCB.
Les certificacions literals de naixements, matrimonis i defuncions a partir del 1881 es poden sol·licitar de manera presencial al Registre Civil de Barcelona (plaça del Duc de Medinaceli, número 3) o bé per internet al Ministeri de Justícia.
En tots dos casos cal aportar les dades que figuren en els índexs dels llibres del Registre Civil que es conserven a l'AMCB: nom i cognoms de la persona, data del naixement, matrimoni o defunció, número de jutjat on està inscrit l'assentament del naixement, del matrimoni o de la defunció i el número de registre que li correspon.
-
Només hi tenen accés les persones considerades com a interessats legítims i els investigadors acreditats. La consulta, reproducció i obtenció de certificacions, justificants o altres documents acreditatius de les dades contingudes en el padró està restringida per llei.
-
Tenen la consideració d'interessats legítims: el mateix veí a qui es refereixen les dades de l'empadronament, les autoritats responsables d'alguna Administració pública que necessiti informació sobre el padró en l'exercici de les seves competències legals, i els jutges i tribunals de justícia.
-
Les recerques per raons juridicoadministratives s'han d'efectuar a través d'un escrit adreçat a l'Arxiu de població, mitjançant una instància raonada en què s'exposi amb detall la informació que es demana i els motius de la consulta, i s'ha d'aportar la documentació acreditativa.