A100 - Acció i òrgans de govern (1821-2015)
Aquesta secció de documents fa referència a l'activitat política de l’Ajuntament de la ciutat, que té com a objectiu el govern i administració de tot el municipi, i d'altres ens dependents o vinculats a l'Ajuntament que gestionen serveis municipals.
A102 - Territori supramunicipal (1828-1901)
Documentació relacionada amb l'afectació territorial, que inclou més d'un municipi i que ha estat ratificada pel Parlament de Catalunya. També aplega les agregacions i segregacions de territori al municipi de Barcelona.
A105 - Padró municipal d'habitants (1930-1996)
Document públic que conté una relació de tots els residents en el terme municipal. La formació, el manteniment i la rectificació corresponen a l'Ajuntament, que en farà la renovació d'acord amb el que disposa la legislació. Control i gestió de la població del municipi. [Consulta restringida]
A112 - Cens electoral (1889-1951)
Llistes oficials o registres on consten els ciutadans amb dret a vot.
A113 - Serveis militars (1841-1993)
Expedients de gestió de les lleves on consta tota la documentació de les persones que han de fer el servei militar d'acord amb la legislació vigent i independentment de les incidències que se'n puguin derivar. Expedients generals de lleves, llibres de registre i expedients personals d'incorporats a files, de pròfugs, d'exclosos, de pròrrogues, de baixes i de residents a l'estranger. [Consulta restringida]
A167 - Registre civil (1836-1986)
Conjunt de documents o llibres en els quals es fa constar els fets i les circumstàncies que afecten l'existència o l'estat civil de la població. Índexs i registres de naixements, matrimonis, divorcis i defuncions. [Consulta restringida]
A122 - Procediments electorals (1933-1976)
Documentació que fa referència als processos electorals de caràcter polític, tant si hi participa l'Administració municipal com si no. Així, s'identificaran les eleccions municipals, autonòmiques, legislatives o estatals i europees i les consultes concretes relacionades amb qüestions polítiques d'especial transcendència. [Cal tenir en compte que dins l'apartat Comissió de Governació (A183) s'hi pot trobar documentació sobre eleccions anterior a aquesta data]
A134 - Consell plenari - Actes (1840-2000)
Llibres d'actes de les reunions del Ple municipal.
A135 - Comissió Municipal Permanent - Actes (1924-1931; 1939-1961; 1980-1988)
Llibres d'actes de les reunions de la Comissió Municipal Permanent.
A137 - Comissió Municipal de Responsabilitats (1931-1934)
Llibres d'actes de les reunions d'aquesta comissió, encarregada d'exigir responsabilitats polítiques per danys materials o morals provocats durant el govern del general Primo de Rivera.
A142 - Comissió Municipal de Govern - Actes (1934-1939)
Llibres d'actes de reunions de la Comissió Municipal de Govern.
A174 - Comissió Municipal Executiva - Actes (1961-1979)
Llibres d'actes de les reunions de la Comissió Municipal Executiva.
A182 - Comissió d'Hisenda (1821-1935)
Documents produïts com a resultat de la gestió dels afers econòmics de l'Ajuntament: ingressos, despeses, pressupostos i també permisos de mercats i projectes de l'escorxador, entre altres. La Comissió d'Hisenda és una de les tres comissions permanents en què s'organitza el consistori des del Trienni Liberal fins a la Segona República. [La resta de la documentació econòmica municipal que es conserva en aquest arxiu està classificada a la secció H100 (Finances)]
A183 - Comissió de Governació (1823-1966)
Aquest òrgan és una de les tres comissions permanents en què es va organitzar el consistori des del Trienni Liberal (1820-1823) fins la Segona República.
Aplega la documentació generada per les funcions i competències com, per exemple, estadístiques, padró municipal d'habitants, registre civil, eleccions, serveis militars, drets i obligacions del municipi, causes pies, escoles públiques, junta local d'ensenyament primari, casa de correcció, beneficència, sanitat, cerimonials, festes, pesos i mesures, mostassaferia i altres. Actualment és una sèrie documental tancada, i abasta des del 1823 fins al 1944.
Catàleg A183 - Comissió de Governació
A184 - Comissió d'Eixample (1865-1943)
Documentació generada per la gestió administrativa i funcionament intern de la Comissió, així com per les seves reunions i deliberacions (actes i ordres del dia), atès que es tracta d'un òrgan col·legiat. Actualment és una sèrie documental tancada, i abasta des del 1865 fins al 1943.
A185 - Junta municipal d'Associats - Actes (1870-1924)
Actes de les reunions d'aquest òrgan col·legiat, encarregat de la fiscalització de determinats aspectes de les finances municipals, com ara els pressupostos, la imposició i distribució de nous impostos o la revisió dels comptes municipals.
A186 - Comissió de Foment (1881-1934)
Documentació administrativa i les actes de les reunions d'aquesta comissió. La Comissió d'Hisenda és una de les tres comissions permanents en què s'organitza el consistori des del Trienni Liberal fins a la Segona República.
[La documentació generada per les funcions i activitats d'aquesta comissió està classificada a la secció Q100 (Urbanisme i obres)]
A129 - Carta municipal - Antecedents (1958)
Documentació de treball generada o utilitzada per a l'elaboració de la Carta municipal o Llei de règim especial de la ciutat de Barcelona, promulgada l'any 1960.
A141 - Consell municipal de districte (1980-1990)
Expedients de nomenament dels membres dels consells municipals de districte.
A144 - Alcalde (1912-2015)
Dossiers temàtics i correspondència sobre temes diversos, rebuts o generats per l'Alcaldia.
A191 - Secretaria de l'Alcaldia (1835-1919)
Documentació generada per la secretaria particular de l'alcalde, encarregada de gestionar els assumptes derivats de les competències que la legislació municipal del primer terç del segle XIX atribueix als alcaldes. Inclou afers que en molts casos poden ser complementaris o paral·lels als tractats per altres òrgans municipals, atès que les atribucions dels alcaldes eren molt diverses i afectaven bona part de les competències municipals. Actualment és una sèrie documental tancada, i abasta des del 1835 fins al 1929.
A111 - Alcaldes de barri (1882-1950)
Documentació generada per les funcions auxiliars d'administració exercides per aquesta figura.
A145 - Tinents d'alcalde (1986-1991)
Documentació generada per aquests òrgans en l'exercici de les atribucions assignades per l'alcalde.
A146 - Regidors delegats (1971-1997)
Documentació generada per la coordinació dels afers polítics i administratius dels sectors dels quals són responsables els diferents regidors.
A160 - Decrets (1961-2010)
Documentació que fa referència a les disposicions dictades per l'alcalde. També inclouen les resolucions emeses per altres òrgans de govern i que s'identifiquen com a llibre de resolucions.
A193 - Centre Municipal d'Operacions dels Jocs Olímpics (1991-1992)
Per a la coordinació de tots els òrgans municipals implicats en els Jocs Olímpics es va crear el Centre Municipal d'Operacions dels Jocs Olímpics mitjançant el Programa Ajuntament - Jocs Olímpics.
Aquest òrgan aplega la documentació referent a l'actuació executiva municipal i a la presa de decisions immediates i urgents, conjuntament amb el COOB ‘92. Actualment és una sèrie documental tancada, i abasta des del 1991 fins al 1992.