52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!

52 centres cívics amb propostes culturals que no et pots perdre!

Descolonitzant la música

CC Casa Golferichs
26/09, 03, 06, 10/10 i 03/11/2023
  • Divulgació
  • Música

Aquestes propostes ja han passat

Tres converses i dos concerts al CC Casa Golferichs

En el marc del programa Migració i refugi: drets en trànsit de l’Ajuntament de Barcelona, el CC Casa Golferichs proposa el cicle de conferències musicades, Descolonitzant la música. A través de les tres ponències, es farà un repàs de com les músiques populars s’influeixen les unes a les altres en una relació transformadora de mútua acceptació, com a metàfora viva de les virtuts del diàleg entre cultures. Les entrades, gratuïtes, es reserven a través dels enllaços següents.

 
La influència afrocolombiana en la música catalana
26/09 – 19.00 h
Noemí Durán Salvadó, doctora en Art i Educació, professora i investigadora de la UB, Omaira Beltrán, periodista i comunicadora social, cofundadora de Llatins per Catalunya i Felipe Muñoz, músic i fundador d’Afrocolòmbia-Bcn i Chumbimba es troben per parlar de les connexions musicals entre Colòmbia, i per extensió Amèrica Llatina, i Barcelona. Un diàleg sobre música i transformació social amb agents culturals d'avantguarda que han format i connectat a diversos artistes, generant xarxes que permeten trobades lliures d'etiquetes, tot advocant per la democràcia cultural.

 
Orient Mitjà en el flamenc
03/10 – 19.00 h
El músic kurd Gani Mirzo, nascut al Kurdistan de Síria (Rojava), és expert en la relació entre la música persa i el flamenc. Serà al Xalet per parlar de la música del seu país d’origen, música que ha tingut una influència significativa en el flamenc. Aquesta relació es remunta a l’Andalusia medieval, on hi havia una rica convivència cultural i musical entre musulmans, cristians i jueus. La influència es pot observar en diverses àrees com la melodia, de gran riquesa i matisos, que aporta la gran expressivitat del flamenc, el ritme, amb una similitud en l'ús d'accentuacions i en la creació d'un sentiment de tensió i resolució, en l’ornamentació i en la passió per la improvisació.

 
El jazz a l’Àfrica: un viatge d’anada i de tornada
10/10 – 19.00 h
La tercera i última conversa va a càrrec d’entre el DJ, productor i periodista musical Xavier Riembau i en Martí Farré, periodista musical. La música en directe la posarà en Pol Padrós (trompeta) i en Drissa Diarra (kora). El jazz, com tantes altres músiques, no hauria existit mai si no hagués estat per la influència de les cultures africanes en la seva gènesi i, més en concret, pel destí tràgic dels milers d'africans deportats a Amèrica com a esclaus. El jazz va néixer als camps de cotó i es va desenvolupar als EUA, però també va travessar fronteres i va continuar la seva mutació amb accents i matisos diversos.

 
En paral·lel, el cicle habitual Cant i clàssica inclou dos concerts per acabar d’il·lustrar el tema. Iyad Staiti (06/10 – 19.00 h) ens acompanya a un viatge musical que recorre els carrers i les places de Palestina i l’actuació doble de la Barcelona Coral Àsia (03/11 – 19.00 h i 20.00 h), un projecte intercultural format per una quarantena de cantants d’orígens culturals diversos.

Activitats relacionades