×

Missatge d'error

Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/culturaieducacio/sites/all/modules/bcn_guide/img/mark.png) is not within the allowed path(s): (/var/www/apps/app0765/www/:/var/www/apps/app0765/src/:/var/www/apps/app0765/session/:/var/www/apps/app0765/tmp/:/var/www/apps/app0765/data/:/var/www/apps/app0765/env/) a bcn_guide_get_custom_marker() (línia 914 de /var/www/apps/app0765/www/culturaieducacio/sites/all/modules/bcn_guide/bcn_guide.utils.inc).

Enrere

El pròxim dimarts, 25 de març a les 18.30 h es realitzarà a la Biblioteca Pública Arús la presentació del llibre Anarquistas y orden público. Josep Asens y las patrullas de control, a càrrec del seu autor Agustín Guillamón.

Aquesta és la biografia d’un proletari que va viure intensament la revolució de 1936. Josep Asens Giol (1900-1985) va ser secretari de la Federación Local de Sindicatos Únicos de Barcelona des de 1935. El 19 i 20 de juliol, Asens, Durruti, Francisco Ascaso i García Oliver van formar el Comitè Revolucionari que va coordinar la insurrecció contra la revolta militar i feixista.

Va ser un dels cinc anarcosindicalistes que es va entrevistar amb Lluís Companys, membre del Comitè Central de Milícies Antifeixistes (CCMA) i Cap d’Operacions de les Patrulles de Control en 1936 i 1937.

Als quaranta anys de la defunció de Asens, cartografiem aquest important buit historiogràfic.

Horaris

loading