PROJECTE SOBRETAULES COMPARTIDES

El projecte Sobretaules Compartides neix a la nostra escola per un doble interès: el de les famílies per saber més sobre els projectes d'escola, per allò que fem i per què ho fem, i per la nostra voluntat de fer arribar a tot el conjunt de famílies de l'escola els nostres sabers, transmetre la nostra manera de fer i les reflexions i processos que ens han portat fins aquí.

 

Sobretaules Compartides es desenvolupa en vàries sessions temàtiques durant el curs, on ens trobem alguns membres de l'equip educatiu amb les famílies, dins de l'horari escolar (de 15:00 a 17:00), intentant així facilitar la seva assistència. D'altra banda, l'escola organitza els seus recursos humans per tal de fer que això sigui possible, amb l'ajuda de l'educadora complementària i direcció, que es fan càrrec dels grups d'infants per tal que dues de les educadores tutores puguin fer la presentació.

 

Les temàtiques que recullen les Sobretaules Compartides són les següents:

 

  • El llenguatge matemàtic: sessió que gira entorn a com es desenvolupa el llenguatge matemàtic a l'escola bressol, des de les situacions de la vida quotidiana fins a les propostes de joc heurístic o minimons.

 

  • Literatura infantil i llibres d'artista: dins del nostre projecte d'escola, té un lloc molt important la literatura infantil i pensem que és molt important oferir a les criatures i les seves famílies àlbums de qualitat, escollits amb cura i amb un criteri comú. En aquesta sessió presentem alguns d'ells i els projectes que s'han desenvolupat.

 

  • Moviment lliure: a la nostra escola tenim molt present la corrent iniciada per Emmi Pikler, la idea de que l'infant s'ha de poder moure en llibertat. Així, expliquem com a l'escola disposem els espais perquè això sigui possible, transformant-lo a mesura que l'infant ho necessita, des dels espais motrius a les estances de lactants i caminants fins a les sessions de psicomotricitat a la sala.

 

Aquests són els temes que hem tractat fins el moment a les Sobretaules Compartides. Tot i així, com que es tracta d'un projecte dinàmic, amb el temps es poden anar ajustant als interessos i les necessitats de les famílies, ampliant les trobades a altres temes i projectes de l'escola.

 

 

 

 

Compartiu aquest contingut