El valor de les rutines a l'escola bressol

A l'EBM Els Gats creiem que educar implica oferir contextos que potenciïn totes les capacitats dels infants per a que progressin en un desenvolupament equilibrat i harmònic, mostrant confiança respecte les seves possibilitats.
Considerem l'infant com una globalitat i a l'hora de cobrir les seves necessitats bàsiques d'adaptació, alimentació, descans, higiene, afecte i socialització, facilitant el procès d'una dependència inicial cap a una autonomia progressiva.
Donem molt valor a tots els moments i seqüències que tenen lloc al llarg de la jornada i acompanyem als infants  fent especial incidència en les situacions de la vida quotidiana i la cura personal de l'infant. Aquesta estructura, que es repeteix cada dia de forma similar, orienta i dona seguretat als infants perquè els permet anticipar el que ve a continuació.
L'activitat autònoma fa que els infants prenguin consciència de si mateixos, de les seves capacitats i de les seves limitacions, per això és important respectar-ne la maduració neuropsicològica i facilitar-los en tot moment l'autonomia.
Cal donar temps a l'infant per a que pugui provar i equivocar-se, per aprendre a fer per ell mateix: agafar la cullera per menjar, rentar-se les mans, treure's les sabates per anar a dormir, etc...Es partint de la pròpia acció que l'infant va assolint l'autonomia, amb la satisfacció que proporciona aconseguir fer les coses sol i sentir-se competent.

Compartiu aquest contingut