La dansa a l’escola.  

A l’escola entenem la dansa com un projecte de cos i moviment que es vertebra entorn un concepte de dansa vinculat al moviment lliure, natural i espontani de l'infant petit.
 
Durant els primers anys de vida el cos es mou de forma instintiva i lliure. Considerem el moviment  un factor essencial pel desenvolupament en la primera etapa de la vida, on l'evolució de les capacitats físiques i motrius, passen per elements bàsics del llenguatge de la dansa en els més menuts.
 
La mateixa Dra Emmi Pikler, (Fundadora de l’Institut Pikler, ) ens diu:” El fet que la iniciativa vingui del infant i que l’execució del seu acte sigui autònoma, són elements importants del comportament competent.
 
Considerem l’infant com una unitat bio-psico-social, competent des de la seva arribada al món i principalment protagonista del seu procés de desenvolupament.
 
Diferents propostes de cos i moviment ens desperten els cinc sentits, i ens fan viure unes estones de gran riquesa motriu. La mirada és present en les primeres postes en escena, i poc a poc els infants es veuen amb ganes de passar a l’acció.
 
Diferents propostes que ens fan moure: “la baldufa gira gira, roda baldirona, la granota, la campana, una mica de ioga, el vol de les gavines,...
La mestra proposa, els moviments acompanyats d’una música i sovint d’uns materials que conviden a fer i que generen un determinat moviment , donant -los la possibilitat de participar d’una manera oberta.
 

Compartiu aquest contingut