Creiem en el moviment lliure com a motor del desenvolupament

A l’EBM Londres acompanyem el desenvolupament psicomotriu com una manera d’entendre i atendre les necessitats de les nenes i els nens al llarg de la jornada  escolar, és a dir, parlem d’una psicomotricitat integrada en la vida quotidiana basant-nos en la pedagogia Pikler també coneguda com a teoria del lliure moviment.

Oferim espais i materials que tenen en compte les necessitats de moviment i joc lliure de cada infant, des de la sala de lactants (0-1 anys) i les primeres conquestes motrius, passant per les estances de caminants (1-2 anys) on els infants van adquirint un progressiu control del cos i acabant per les de grans (2-3 anys) en les que els infants van assolint cada cop més autonomia i seguretat a nivell motriu.

El moviment lliure té una importància vital per al desenvolupament dels infants. Quan parlem de petita infància, és a través del moviment com els infants es desenvolupen a nivell motriu, cognitiu, comunicatiu i afectiu. L’infant descobreix el seu entorn i les possibilitats del seu cos a mesura que es mou per l’espai: córrer, grimpar, saltar, lliscar, etc...,són activitats espontànies, naturals i necessàries per al seu creixement.

Aquesta concepció pedagògica  respectuosa amb l’activitat espontània, la complementem deixant a l'abast dels infants diferents materials (mòduls, paper de diari, capses, robes , etc...), que permetran als nens i nenes experimentar de forma voluntària el plaer sensoriomotriu i avançar en la descoberta de les pròpies capacitats.
 

Compartiu aquest contingut