Del 16 al 20 de març, el Departament de Joventut de l’Ajuntament de Barcelona ofereix informació i orientació acadèmica als i les joves des del Saló de l’Ensenyament, amb el primer estand dels serveis infoJOVE de la ciutat en aquesta fira.
Vols consultar dubtes sobre itineraris acadèmics, com prendre decisions des de l’autoconeixement, fer tràmits administratius d’àmbit acadèmic o viure una experiència a l’estranger per estudiar, fer pràctiques o aprendre idiomes…?
Apropa’t a aquest estand, dividit en tres àmbits:
- La carpa infoJOVE, des d’on s’ofereix atenció directa, es fa difusió dels serveis infoJOVE de Barcelona i es troben disponibles guies i altres materials d’interès per a estudiants.
- Un espai d’atenció individualitzada dirigit a adolescents, joves i famílies, on s’ofereix assessorament en temes acadèmics i de Mobilitat internacional, i s’informa sobre les possibilitats del servei Aquí t’escoltem i el Centre per a Famílies amb adolescents.
- Un espai de dinamització on, per exemple, podràs descobrir la teva vocació i interessos tot jugant a un Jenga gegant!
Recorda que, durant tot l’any, els serveis infoJOVE de Barcelona t’atenen de manera gratuïta i personalitzada als Punts infoJOVE, a Centres d’Educació Secundària de la ciutat i a les Assessories especialitzades.
Un compromís amb els i les joves de Barcelona
Segons ha remarcat al regidor d’Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat i president de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), Joan Ramon Riera, els joves de la ciutat van demanar al Fòrum Jove BCN que l’Ajuntament expliqués els serveis que s’adrecen a ells “de forma entenedora i fugint del llenguatge “boomer””.
En aquest sentit, “els infoJOVE són el canal d’entrada dels joves a la informació de l’Ajuntament, uns serveis d’informació, assessorament i acompanyament en els seus processos vitals i a la presa de decisions claus”. Per a Riera, els adolescents, joves i llurs famílies poden comptar amb “un servei expert, molt valorat entre els usuaris i que saben com empatitzar i donar les respostes que els cal”.