Espectacle "Il Cimento dell’Armonia e dell’Inventione", a càrrec d'Anne Teresa De Keersmaeker, Radouan Mriziga/Rosas A7LA5
Espectacle "Il Cimento dell’Armonia e dell’Inventione", a càrrec d'Anne Teresa De Keersmaeker, Radouan Mriziga/Rosas A7LA5
Horaris
Dies | Hores | Preus | ||
---|---|---|---|---|
Dimecres i dijous |
a les 20.00 h |
Entrada general: 26 €
Descompte 50%:
Descompte 30%:
Descompte 15%:
|
Mercat de les Flors Centre de les Arts de Moviment - Sala Maria Aurèlia Capmany
- Adreça:
- Lleida, 0059
- Districte:
- Sants-Montjuïc
- Barri:
- el Poble-sec
- Població:
- Barcelona
Tornar a l’essència, al nucli de la música de Vivaldi Les quatre estacions per trobar les nombroses associacions i emocions que evoca, al temps que ofereix un contrapunt coreogràfic. Aquesta conegudíssima obra musical és també una oda a la natura. De Keersmaeker i Mriziga, que van col·laborar anteriorment a 3ird5 @ W9rk (2020), comparteixen un gran interès en l’observació de la natura, la geometria i l’abstracció encarnada, així com la preocupació per la nostra relació canviant i cada cop més preocupant amb el nostre entorn natural.
Anne Teresa De Keersmaeker va fundar la seva companyia Rosas el 1983, durant la creació de la peça Rosas danst Rosas. L’any abans havia creat Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich, la seva peça de debut en la que ja exposava una rigorosa exploració del moviment articulat, des de les formes més simples a les més complexes. La relació entre moviment i música és un altre factor essencial del concepte de dansa de la coreògrafa. Així, Rosas ha estès l’art de la dansa com un acte d’escriure moviments en el temps i l’espai, i al llarg dels anys ha explorat la coreografia en relació amb altres forces compositives, com ara la música, la geometria, les arts visuals o el llenguatge.
El treball artístic de Mriziga destaca pel seu ús de la dansa i la coreografia com a mitjans per compartir el coneixement amb un públic i anar més enllà de l’experiència purament estètica d’un espectacle. El que és cabdal és compartir diferents formes de coneixement, sigui sobre l’espai, l’arquitectura, el cos i la seva connexió amb la ment i l’intel·lecte o bé, més recentment, coneixement sobre les narratives oblidades i reprimides. Els seus espectacles es poden descriure com formes de «coneixement interpretat» a través de les quals presenta una visió compromesa de l’art com a instrument per processar i generar aquest saber.
Concepte, coreografia, escenografia i disseny il·luminació Anne Teresa De Keersmaeker, Radouan Mriziga / Creació i interpretació Boštjan Antončič, Nassim Baddag, Lav Crnčević, José Paulo dos Santos / Música Antonio Vivaldi, Les quatre estacions per Amandine Beyer, Gli Incogniti (Alpha Classics/Outhere Music 2015) / Anàlisi musical Amandine Beyer / Poemes Asmaa Jama, ‘We, the salvage’ Antonio Vivaldi, ‘Le quattro stagioni’ / Disseny vestuari Aouatif Boulaich / Directora assajos Eleni Ellada Damianou / Assistent a la direcció artística Martine Lange / Direcció artística i planificació Anne Van Aerschot / Tour manager Jolijn Talpe / Director tècnic Thomas Verachtert / Tècnics Jan Balfoort, Jan-Simon De Lille, Dag Jennes, Thibault Rottiers, Bennert Vancottem / So Antoine Delagoutte, Alex Fostier, Alban Moraud / Coordinadora vestuari Alexandra Verschueren assistida per Chiara Mazzarolo i Els Van Buggenhout
Producció Rosas / Coproducció Berliner Festspiele, Charleroi danse – centre chorégraphique de Wallonie-Bruxelles, Concertgebouw Brugge, De Munt/La Monnaie, Festival d’Automne à Paris, Festival de Marseille, ImPulsTanz, Sadler’s Wells, Théâtre de la Ville-Paris
Estrena 11 maig 2024 Rosas Performance Space (Brussel·les), amb De Munt/La Monnaie, Kaaitheater i Kunstenfestivaldesarts / Amb el suport Dance Reflections per Van Cleef & Arpels
Aquesta producció està realitzada amb el suport de Tax Shelter of the Belgian Federal Government, en col·laboració amb Casa Kafka Pictures –Belfius
Rosas rep el suport de Flemish Community i Flemish Community Commission (VGC)