Canvis en la mobilitat al carrer del Comte Urgell entre Hospital Clínic i Francesc Macià
Els treballs per a l’execució dels recintes dels pous de les estacions requeriran l’ocupació de la calçada en dos trams del carrer del Comte d’Urgell i s’iniciaran al gener i febrer vinents. Es recomana als usuaris d’autobús que s’informin de les modificacions de les parades i a les persones conductores de vehicles privats que evitin circular en la mesura del possible per aquest àmbit.
Les obres de connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC, que promou el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya, entren en una nova fase amb l’inici dels treballs per a la construcció de les futures estacions d’Hospital Clínic i de Francesc Macià. Tindran una durada aproximada de 12 mesos i comportaran l’execució de pantalles amb molta profunditat que requeriran l’ocupació total de la calçada en dos trams del carrer del Comte d’Urgell, a partir de mitjan gener:
- Àmbit de l’estació d’Hospital Clínic: per al pou de l’estació d’Hospital Clínic s’ocuparà totalment la calçada del carrer del Comte d’Urgell, entre els carrers de Rosselló i Còrsega, a partir de la nit d’entre el 19 i el 20 de gener.
- Àmbit de l’estació de Francesc Macià: els treballs comportaran l’ocupació total de la calçada del carrer del Comte d’Urgell, entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires, a partir del matí del 23 de febrer.
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica aplicarà un conjunt de mesures per minimitzar l’impacte de l’execució de les obres en els edificis dels entorns, entre les quals hi ha la instal·lació de proteccions acústiques de 3 metres d’alçada i d’una protecció acústica de 6 metres al voltant de la màquina que executarà les pantalles.
Afectacions del trànsit
Els talls de trànsit del carrer del Comte d’Urgell provocaran desviaments de línies d’autobús, així com afectacions importants del trànsit. Es recomana als usuaris d’autobús que s’informin de les modificacions de les parades, i a les persones conductores de vehicles privats, que evitin circular en la mesura del possible per aquest àmbit.
D’una banda, el tall de trànsit en sentit muntanya d’Urgell entre Rosselló i Còrsega, per les obres de l’estació d’Hospital Clínic, afectarà uns 30.000 vehicles que fan l’itinerari en sentit sortida de la ciutat. Com a itinerari alternatiu, es canviarà de sentit el carrer de Rosselló entre Urgell i Calàbria, de manera que tots els vehicles que arribin per Urgell a la zona d’obres giraran a l’esquerra cap a Rosselló, i des d’aquí poden anar a buscar Entença fins a la Diagonal.
El carril bici segueix tallat en el tram del carrer del Comte d’Urgell entre els carrers de Provença i París. El desviament en sentit pujada es fa pels carrers de Provença i Calàbria i, en sentit baixada, pels carrer de Londres, Calàbria, Provença o pels carrer de París, Enric Granados i Provença.
Pel que fa al tall del sentit mar del carrer del Comte d’Urgell, entre Francesc Macià i Buenos Aires, es calcula que afectarà uns 18.000 vehicles en direcció a l’entrada de la ciutat. Amb l’objectiu de reduir el volum de vehicles que arriba a la plaça de Francesc Macià, a la calçada central de Diagonal a la cruïlla amb Numància, quedarà un únic carril per continuar recte per Diagonal, i s’habilitaran dos carrils de gir obligatori cap a Numància. Igualment, al tronc central de la Diagonal fins a arribar a la plaça de Francesc Macià, es reduirà un carril de circulació.
La calçada de la banda Besòs de l’avinguda de Josep Tarradellas s’habilitarà en doble sentit de circulació entre el carrer del Comte Borrell i la plaça de Francesc Macià, i es crearà un nou accés viari des de Francesc Macià cap a Borrell per connectar la xarxa viària de l’Eixample a través de Buenos Aires.
Pel que fa al carril bici en aquesta zona també quedarà tallat. Les bicis que circulin en sentit pujada es desviaran pels carrers de Londres i l’avinguda de Josep Tarradellas i, en sentit baixada, podran circular per un carril bici provisional al carrer de Villarroel entre l’avinguda Diagonal i el carrer de París.
La connexió de l’L8 per millorar la mobilitat
En paral·lel a aquests àmbits, també estan en curs els treballs de les futures sortides d’emergència de Consell de Cent; el pou d’atac de la tuneladora en l’àmbit de Gran Via entre els carrers de Llançà i de Vilamarí; la futura zona logística del parc de Joan Miró, i l’obra civil a l’entorn de l’estació de Gràcia.
Les obres de perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès inclouen la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora, i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de plaça d’Espanya i de Gràcia. La inversió per a aquesta actuació és de 412 M€ i es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuàries noves.