Millores al c. Balmes
Reurbanització del carrer entre la pl. Molina i la rda. General Mitre per fer-lo més amable per als vianants
L'objectiu de les obres és continuar la transformació del carrer de Balmes per guanyar espai per als vianants, amb voreres més amples i més verd, aprofitant per relligar millor els barris de Sant Gervasi - Galvany i el Farró. La secció del nou carrer de Balmes serà similar als trams inferiors del mateix carrer que ja s'han remodelat en els últims anys, des de la Gran Via fins a la plaça de Molina.
Les noves voreres tindran una amplada mitjana de 4 metres a cada banda, 1,90 metres més respecte de la mida actual, un fet que permetrà disposar de més espai per al passeig i per plantar uns 110 arbres nous.
Per poder fer créixer les voreres caldràreduir un carril de circulació. Dels quatre carrils de circulació actuals (dos per sentit) es passarà a tenir-ne tres: dos en sentit muntanya (un per al trànsit privat i un de compartit amb el bus) i un de baixada en sentit mar per a bus i trànsit privat. Aquesta serà la configuració del carrer que, de fet, ja quedarà establerta durant les obres.
El nou carrer de Balmes també disposarà d'un cordó de serveis tocant a la vorera Besòs amb espai per als contenidors, les parades de bus, places per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, places d'aparcament per a motos i de distribució urbana de mercaderies (DUM). Durant les obres, aquests serveis, com ara els contenidors, es traslladaran a espais situats a prop.
En total, es renovarà una superfície d’uns 15.000 metres quadrats.
Imatges i vídeos
Localització
Carrer de Balmes
-
- Pressupost
- 7.669.989,00 €
-
- Calendari
- Inici: 14 d’octubre de 2024
- · Fi: Previsió final de les obres: maig de 2026