Els serveis municipals milloren : Servei de Premsa

Els serveis municipals milloren

26/09/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’Enquesta de Serveis Municipals 2013 demostra que la ciutat no ha perdut el pols i els ciutadans li donen un alt valor als serveis que es presten. L’Enquesta de Serveis Municipals s’ha realitzat enguany durant els mesos d’abril, maig i juny, a partir d’una mostra de 6.000 entrevistes domiciliàries a barcelonins i barcelonines. És tracta d’un estudi de llarga trajectòria, fet que atorga estabilitat i continuïtat als resultats i ofereix una sòlida anàlisi evolutiva.

grafic

La satisfacció de viure a Barcelona enguany millora, essent de 7,7 sobre 10. És la dada més positiva des de l’any 2004 i reforça més la idea que ja s’ha vist en enquestes precedents: tot i la situació econòmica adversa, la ciutat no ha perdut pols pel que fa a la bona percepció dels barcelonins i barcelonines. Tots els barris aproven amb un notable, del 7,5 de Ciutat Vella al 8,2 de Les Corts i Gràcia.

 

Bona valoració dels serveis de la ciutat

L’enquesta avalua 24 serveis. D’aquests, 16 serveis obtenen les millors valoracions de les seves respectives sèries (biblioteques, recollida d’escombraries, metro, mercats municipals, festes populars, activitats culturals, autobús, neteja dels carrers, enllumenat públic, zones verdes, medi ambient, seguretat ciutadana al barri, guàrdia urbana, circulació, soroll i aparcament). L’evolució dels serveis en els últims deu anys és positiva en la gran majoria de casos, excepte en façanes i conservació d’edificis i l’asfaltat de carrers.

Hi ha 17 serveis que augmenten la seva valoració respecte la passada edició, 6 que es mantenen amb la mateixa valoració i únicament 1 servei recula de forma lleu: el Bicing, que malgrat aprovar amb un 5,9 perd 2 dècimes en relació a l’anterior estudi.

Per segon cop consecutiu només suspèn 1 servei, l ’aparcament (3,5), que malgrat tot obté la millor valoració de la seva sèrie.

Pel que fa a les valoracions, a la banda més positiva hi ha 4 serveis amb puntuacions de set o més punts: les biblioteques (7,6), la recollida d’escombraries (7,4), el metro (7,3) i els mercats municipals (7,0).

Pel que fa a dos serveis molt sensibles per la població, com són la seguretat ciutadana i els serveis socials, es detecta una percepció d’estabilitat i millora. La seguretat a la ciutat aprova amb un 5,4 i la del barri amb un 5,8, ambdues augmenten dues dècimes en relació a l’any passat. Els serveis socials augmenten quatre dècimes la seva valoració, obtenint un 6,5, la millor valoració de tota la sèrie.

 

L’atur i les condicions de treball, el principal problema

L’atur i les condicions de treball és el principal problema de la ciutat, un 26% de respostes. Aquesta preocupació ha guanyat 7 punts en relació al darrer any. Al llarg dels últims deu anys, l’atur i les condicions de treball han augmentat significativament els seus percentatges com a principal problema.

Pel que fa a les preocupacions personals dels entrevistats, un 32,2% es refereixen a l’atur i a les condicions de treball.

El percentatge de persones que declaren que la seva economia familiar ha empitjorat segueix la seva línia ascendent i passa del 66,6% al 68,5%. Des del 2007 aquest percentatge s’ha incrementat en 32 punts.





Paraules clau

enquesta/ municipals/ serveis/