El Districte de Nou Barris impulsa un pla de turisme per a promocionar el territori : Servei de Premsa

El Districte de Nou Barris impulsa un pla de turisme per a promocionar el territori

16/10/2013



Temps estimat de lectura: 3 minuts

El govern municipal de Nou Barris està impulsant un pla de turisme per dinamitzar el districte. En el plenari del districte s’ha presentat el document de treball que marca les línies essencials per desenvolupar aquest pla sota el nom de “Nou Barris, porta d’entrada a la ciutat. Pla Estratègic de Promoció Turística i Cultural de Nou Barris”. El projecte s’ha començat a desenvolupar enguany i el procés d’implantació es farà per fases, tot finalitzant l’any 2016.

Així, aquest pla estratègic, que s’ha dut a terme  amb la participació d’associacions i entitats esportives, culturals i socials del districte, analitza la situació actual del territori i identifica quines són les seves potencialitats i principals pols d’atracció, tot aprofitant que la ciutat de Barcelona és un important pol d’atracció de turisme. Gràcies a aquesta feina d’anàlisi, es proposen un seguit d’actuacions que s’agrupen en 5 programes i 19 accions a desenvolupar.

Un dels principals objectius d’aquest pla és la generació d’ocupació, creixement i diversificació dels llocs de treball. A més, el turisme es veu com una oportunitat per ajudar a dinamitzar i potenciar elements característics de la seva identitat i és necessari un reconeixement de l’existència d’elements històrics, urbanístics, culturals i socials.

La regidora del districte de Nou Barris, Irma Rognoni, ha destacat la importància d’aquesta mesura de govern, ja que “el que busquem amb aquest pla és la creació de llocs de treball i l’aprofitament d’una font generadora de riquesa en un districte amb una alta taxa d’atur i que s’està veient afectat molt directament per les conseqüències de la crisi econòmica” i ha recordat que “aquest és un projecte dinàmic i obert pel que volem comptar amb la col·laboració del teixit associatiu, que sempre poden aportar un gran coneixement del territori”.

El document destaca 9 zones amb potencialitat turística que caldrà estudiar, valorar i dinamitzar:

•    El conjunt històric del Parc Central de Nou Barris.
•    El Castell i Mirador de Torre Baró.
•    Collserola.
•    La Casa de les Aigües.
•    El Rec Comtal.
•    El conjunt històric de Santa Eulàlia de Vilapicina.
•    Can Dragó.
•    Parcs del Districte.
•    Fonts del Districte.

Els reptes que el govern municipal es planteja amb aquest pla estratègic són:

•    Generar una visió de conjunt de què és i què es vol que sigui l’activitat turística i l’atracció de visitants per a Nou Barris als anys 2013, 2014 i 2015.
•    Definir la personalitat turística del districte i les seves vessants.
•    Identificar projectes, iniciatives, activitats que millor puguin representar i desenvolupar aquesta personalitat, des del punt de vista de l’atracció de visitants.
•    Potenciar les complicitats de l’Ajuntament amb el districte de Nou Barris.
•    Integrar el turisme com element dinamitzador territorial i incorporar-lo en la gestió del districte.
•    Conscienciació del territori del potencial de les noves oportunitats que es generaran i com aprofitar-les.
•    Desenvolupar les iniciatives derivades de l’execució del Pla.

Els 5 programes i les 19 actuacions concretes a desenvolupar són les següents:

•    Informació i difusió: que s’executarà entre els anys 2013 i 2014.

– Mapa turístic del districte
– Elaboració, manteniment i promoció de l’Agenda Turística del Districte.
– Elaboració d’una app turística pel districte.
– Senyalització turística.
– Creació d’un centre o punt d’informació i coneixement del districte.
– Creació d’una línia de productes de marxandatge.

•    Desenvolupament de l’activitat turística: previst que s’executi entre 2013 i 2016.

– Patrimoni arquitectònic: posada en valor dels atractius i recursos lligats a l’espai urbà com són el paisatge urbà, l’urbanisme, l’arquitectura i les escultures al carrer.
– Comerç: posada en valor dels atractius i recursos lligats al comerç de qualitat i de proximitat.
– Posada en valor del comerç i la gastronomia del districte.
– Esport: posada en valor dels atractius i recursos lligats als circuïts de salut i els esportes (Córrer a Barcelona).
– Sostenibilitat: condicionament i millores dels equipaments singulars.
– Sostenibilitat: posada en valor turístic dels horts urbans i parcs del districte.
– Projectes amb altres districtes.

•    Projectes territorials estratègics: previsió d’execució entre els anys 2014 i 2016.

– Projectes amb influència múltiple i transversal.
– Potenciació de l’Eix Meridiana Can Dragó (Nova Barcelona-Nou Barris).
– Aprofitament sostenible i responsable del Parc Natural de Collserola.

•    Dinamització de l’activitat econòmica del districte: previsió d’executar entre 2013 i 2016.

– Promoure la creació d’un pla de dinamització comercial.
– Promocionar la creació d’iniciatives de noves empreses al districte, especialment cooperatives.

•    Gestió turística del districte: entre 2013 i 2016.





Paraules clau

Nou Barris/ turisme/