Barcelona impulsa botigues efímeres per a emprenedors artesans i creatius


27/11/2013 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

Un total d’11 emprenedors artesans i amb productes creatius seleccionats per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, tindran l’oportunitat d’instal•lar-se a l’espai “Rising Stars”, una Pop Up Store o botiga efímera ubicada a Pedralbes Centre (Av. Diagonal, 615). D’aquesta manera, cada mes diversos emprenedors podran exposar i comercialitzar els seus dissenys al local que cedeix el centre comercial. A més, coincidint amb les festes de Nadal -del 15 de desembre al 12 de gener-, una època de major consum, tots ells podran exposar part de les seves col•leccions a la botiga.

La primera fase del projecte va començar divendres passat, 15 de novembre, i dura fins a mitjans de maig. Els 11 projectes seleccionats s’han agrupat tenint en compte el tipus de producte que produeixin i el públic al que s’adrecen.

Així, aquest primer mes el local acull projectes de disseny de roba, complements i bijuteria per a dones. Més endavant, de cara al 2014, s’instal•laran a la Pop Up Store emprenedors amb productes per nadons o nens; amb dissenys de joies o escultures o col•leccions de moda i accessoris de viatge per a homes.

L’espai “Rising Stars”, situat al local A46, està promogut conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona –a través de Barcelona Activa- i el Pedralbes Centre amb l’objectiu de donar suport als emprenedors creatius en el moment d’arrencar i consolidar els seus projectes, així com de dinamitzar el sector de l’artesania a la ciutat.

Durant el primer trimestre de l’any s’obrirà el període d’inscripció a la segona fase -de maig a novembre de 2014-, que s’adreça també a emprenedors de l’entorn de Barcelona Activa que hagin participat als programes a mida de creació d’empreses en el sector de l’artesania -“Fet a mà”- o del Comerç, així com a aquells que hagin passat pel Centre de Recursos per Emprendre de Barcelona Activa i hagin comptat amb el suport municipal en l’elaboració del Pla d’Empresa.

 

efimeres