L’Ajuntament encarrega a ICB (Barcelona TV) l’explotació de la freqüència de ràdio 91.0 : Servei de Premsa

L’Ajuntament encarrega a ICB (Barcelona TV) l’explotació de la freqüència de ràdio 91.0

20/12/2013



Temps estimat de lectura: 2 minuts

El 31 de desembre finalitzarà la vigència del conveni de col•laboració entre Informació i Comunicació de Barcelona (ICB), l’empresa municipal responsable de la gestió de Barcelona Televisió, i l’Agència de Comunicació Local (actualment Xarxa Audiovisual Local, abans COM Ràdio), que fins aquest moment ha desenvolupat la gestió de la freqüència de ràdio 91.0 FM, propietat de l’Ajuntament de Barcelona. Davant d’això, la Comissió de Govern del passat dimecres va decidir encarregar a ICB l’explotació de la freqüència de ràdio 91.0 amb l’objectiu de donar continuïtat al servei públic de ràdio aprofitant les sinèrgies amb Barcelona TV i donant un impuls a una oferta multiplataforma basada en la informació de proximitat, útil per als ciutadans de Barcelona i amb continguts directament relacionats amb la ciutat i adreçats per a tots els públics.

Els estatuts d’ICB ja preveuen que l’objectiu de la societat és la prestació o gestió dels serveis de comunicació audiovisuals de ràdio o de televisió. L’encàrrec que s’ha fet permet a la pràctica integrar l’explotació de la televisió i la ràdio a través de la societat pública ICB, reforçant d’aquesta manera el servei públic d’informació, creant sinergies entre els dos mitjans, amb un gran aprofitament de les instal•lacions i recursos humans. La continuïtat de les emissions a través de la freqüència de ràdio 91.0 no suposarà una despesa addicional per l’Ajuntament.

El procés, doncs, és una conseqüència davant la decisió de la Xarxa Audiovisual Local, la societat creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català, que ha decidit deixar d’emetre a través de la freqüència de la qual l’Ajuntament de Barcelona n’és titular.
El primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, ha manifestat la voluntat de l’Ajuntament de Barcelona de garantir un servei públic d’informació de proximitat que tingui la ciutat de Barcelona com a objectiu. Forn ha defensat la dimensió social dels mitjans de comunicació municipals, donat que serveixen com a altaveu de les associacions i entitats, així com també pels esdeveniments que se celebren a la ciutat. “Volem uns mitjans de proximitat, útils per als ciutadans i amb una oferta de qualitat, on la informació seguirà essent l’eix principal”.

Els continguts de ràdio que s’oferiran a través de la freqüència 91.0 s’aniran implementant de forma progressiva a través de l’1 de gener de l’any que ve. El model que es vol desenvolupar és el d’una redacció integrada. Està previst fer algunes adaptacions de les actuals instal•lacions de Barcelona TV, que es desenvoluparan properament.





Paraules clau

91.0/ ràdio/