La Guàrdia Urbana de Barcelona incorpora 45 escúters, 2 motocicletes de trail i 10 motocicletes de gran cilindrada a la seva flota


20/01/2014 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 3 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha assistit avui a l’acte de presentació dels nous vehicles de la Guàrdia Urbana de Barcelona. La presentació també ha comptat amb la presència del primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, el gerent de Prevenció. Seguretat i Mobilitat, Joan Delort i el cap de la Guàrdia Urbana, Evelio Vázquez.

12050378554_477becd77d_z

Amb aquesta incorporació l’Ajuntament de Barcelona referma la seva aposta per millorar el servei que el cos de policia barceloní ofereix els ciutadans. Xavier Trias ha explicat que “és important que la Guàrdia Urbana es modernitzi a nivell de noves tecnologies per tal de ser capaços de rebre dades i fer molt més àgil el treball que realitza el cos de policia barceloní”. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat que és positiu dur a terme la renovació de la flota i que és molt important que els agents “comptin amb els equipaments que necessiten, equipats amb les noves tecnologies”. Pel Govern Municipal és clau que la Guàrdia Urbana pugui desenvolupar les seves funcions amb les millors condicions possibles per tal d’oferir un servei òptim i garantir els màxims nivells de seguretat als barcelonins.

 

45 nous escúters

Per aquest motiu, a partir d’avui la Guàrdia Urbana incorpora un total de 45 escúters a la seva flota que permetran que els agents comptin amb vehicles més precisos i més segurs. Els vehicles passaran a ser utilitzats per realitzar patrullatges de proximitat per part de les diferents Unitats Territorials de la ciutat.

Es tracta de 45 escúters, 39 de logotipats i 6 sense logotipar, de propulsió tèrmica model Yamaha XMAX. Alguns passaran a substituir models més antics mentre que la resta se sumaran a la flota actual. Els nous escúters tenen un motor tèrmic de 4 temps amb injecció electrònica per tal de complir amb les normes de baixes emissions de la Unió Europea i compten amb un cilindrada de 250 cc i una potència de 15 Kw. Tots ells estan equipats amb un sistema de gestió de flotes amb receptor GPS capaç de transmetre i rebre informació a través d’una connexió GPRS. Aquest sistema permet optimitzar els recorreguts i assignar un servei a aquells agents que estan més pròxims al lloc dels fets.

Els vehicles es caracteritzen per ser més manejables que models més antics i tenir un diàmetre de roda superior per augmentar la seguretat en la frenada i l’estabilitat del vehicle. Els escúters incorporen un sistema de GPS amb un temps més ràpid de posicionament i compten amb sistema de frenada ABS.

2 motocicletes de trail

A banda, la Guàrdia Urbana de Barcelona també incorpora 2 motocicletes de trail model Yamaha WR250R que aniran destinades a la Unitat Territorial de Sants-Montjuic. Els vehicles substituiran dues motocicletes també de trail que havien quedat obsoletes. Totes dues estan preparades per fer recorreguts tant de muntanya com de carretera. Tenen 6 velocitats, una cilindrada de 250 cc i 22,6kw de potència.

10 motocicletes de gran cilindrada

Finalment, el cos de policia barceloní també incorporarà 10 motocicletes de gran cilindrada, model Honda Pan-European 1300/ABS que passaran a donar servei a la Unitat de Circulació per fer tasques de vigilància prioritàriament a les rondes. Alguns vehicles substitueixen motos més antigues i d’altres passen a ampliar la flota d’aquesta unitat del cos de policia barceloní. Les motocicletes tenen 5 velocitats i una cilindrada de 1.300 cc amb una potència de 93 kw. Totes elles també estan equipades amb un sistema de gestió de flotes amb receptor GPS i amb frens ABS.

Les noves motocicletes compten amb la instal·lació de dos suports per a portar banderoles de senyalització (utilitzades normalment en acompanyaments i seguiments de carreres esportives), a banda d’una instal·lació d’un connector per a la connexió d’àudio de transmissió i recepció de veu al casc del conductor de la motocicleta. Aquest cable està situat a l’interior del vehicle i facilita que l’agent pugui comunicar-se per l’emissora sense deixar anar el manillar. Finalment les noves motocicletes porten incorporats 2 senyalitzadors amb llums de color blau (rotoflash) per tal de senyalitzar accidents o avaries de vehicles en vies de circulació.

xmotos

Amb la incorporació dels nous vehicles la flota de la Guàrdia Urbana de Barcelona passarà a comptar amb 232 escúters, 49 motos de gran cilindrada, 16 motos de trail a més de 229 vehicles policials de quatre rodes (furgonetes, turismes, etc..) el que suposa un total de 526 vehicles.